סקר מנדטים: ימינה יורדת, לפיד עולה

על פי הסקר של חדשות 12, לאף אחד מהגושים אין אפשרות להקים ממשלה. בנט יורד ל-10 מנדטים, יש עתיד עולה ל-18. סמוטריץ' ממשיך להתייצב על 5 מנדטים. כל הפרטים

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 16/02/21 20:56 ד באדר התשפא

סקר מנדטים: ימינה יורדת, לפיד עולה
בנט ולפיד בימים יפים יותר, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

סקר מנדטים שהתפרסם היום (ג') בחדשות 12 מצביע על התייצבות של חלק מהמפלגות, לצד חוסר הכרעה בין הגושים, חמישה שבועות לפני הבחירות. נתניהו והליכוד מקבלים 29 מנדטים. יש עתיד ממשיך להתייצב על המפלגה השנייה בגודלה עם 18 מנדטים. גדעון סער ומפלגת "תקווה חדשה" יורדת ל-13 ואפשרותו של סער לעמוד בראשות הממשלה יורדת איתם.

מפלגת ימינה, בראשות נפתלי בנט, יורדת ל-10 מנדטים. בראיון לחדשות 12 הערב, בנט "עם 10 מנדטים אי אפשר לשנות הנהגה". בנט תקף את נתניהו: "ראש הממשלה לא רואה אותנו בעיניים. נתניהו אמר שיש תקציב ואמר דברים לא נכונים. מיליון מובטלים קורעים את הלב, לא ביבי ולא לפיד היו שם. אעשה כל שביכולתי להחליף את נתניהו".

הרשימה המשותפת יורדת גם היא ל-9 מנדטים. ש"ס ממשיכה להתייצב על 8 מנדטים. יהדות התורה על 7 בלבד. ליברמן מתייצב גם הוא על 7 מנדטים. העבודה עולה ל-6 מנדטים. הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' ממשיכה לעמוד על 5 מנדטים. מרצ וכחול לבן נשארות על 4 מנדטים בלבד. 

מוקדם יותר היום התפרסם בערוץ 20 סקר של מאגר המוחות, שגם בו תמונת המצב ברורה: אין הכרעה בין הגושים. גוש הימין-חרדים, גם אם כוללים בו את בנט, מקבל 60 מנדטים, והגוש נגד נתניהו זוכה אף הוא ל-60 מנדטים.