בצלאל סמוטריץ': "יש או הקמת ממשלת ימין או הקמת ממשלת שמאל"

מפלגת הציונות הדתית השיקה הערב את הקמפיין שלב לבחירות לכנסת ה-24 תחת הסלוגן "בוחרים דרך". הרב דרוקמן שנכח גם כן בכנס אמר: "הציונות הדתית היא הנשמה של המדינה, כולם צריכים להתגייס כדי שהנשמה תוכל לפעול בגוף שלה"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 15/02/21 20:29 ג באדר התשפא

בצלאל סמוטריץ': "יש או הקמת ממשלת ימין או הקמת ממשלת שמאל"
בצלאל סמוטריץ' בערב ההשקה, צילום: צילום מסך

מפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ׳ קיימה הערב (ב') את כנס השקת הקמפיין וחשיפת קמפיין השטח. האירוע התקיים במתכונת זום באולפן המפלגה, בערב היה בשיתוף עם פעילי שטח של המפלגה. בין המשתתפים באירוע היה גם הרב חיים דרוקמן שהודיע כי יתמוך במפלגה לאחר שבבית היהודי החליטו לתת תמיכה דווקא לימינה. לאורך נאומו של סמוטריץ' חזר על המסרים הקבועים של הקמת ממשלת ימין ושמירת "ערכי הציונות הדית" כדבריו.

https://www.youtube.com/watch?v=7tpBNYdRkuU

סמוטריץ דיבר בעקיפין כנגד מפלגות הימין שלא מוכנו להתחייב לממשלת ימין "יקימו ממשלה עם השמאל בה יאיר לפיד ראש ממשלה ומרב מיכאלי שרת משפטים". סמוטריץ' טען בפני הפעילים כי החיבור עם עצמה יהודית ונעם תמנע בזבוז קולות בימין, ובטוח כי יצליח להשיג את כמות הקולות שתבטיח כי יעברו את אחוז החסימה. "אי אפשר להקים ממשלת ימין בלי הציונות הדתית, אנחנו נעבור את הבחירות הללו, בעזרת השם ובעזרתכם" סיכם סמוטריץ'.

אחרי סמוטריץ' נאם הרב חיים דרוקמן מביתו באמצעות הזום והכריז כי "הציונות הדתית היא הנשמה של המדינה, כולם צריכים להתגייס כדי שהנשמה תוכל לפעול בגוף שלה, לפעול בעוצמה". הרב חזר מספר פעמים כי "מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית". הרב טען כי בזכות הבחירות המדינה היא אכן דמוקרטית, "אבל צריך להתבטא שהיא יהודית, הכל בעיניים יהודיות של תורת ישראל הנצחית
שבת וארץ ישראל ושירות בצבא תלוי בכך". עוד הוסיף: "ציונים דתיים יש במפלגות אחרות, אבל הציונות הדתית היא הוויתה של הציונות הדתית. היא צריכה להיות בהנהגת המדינה. וכולם צריכים להתגייס כדי להצליח במשימה".