בדק אופציות? אלקין בחן אפשרות לחבור לימינה לפני שעבר לסער

מס' 3 ברשימת תקווה חדשה, ניהל שיחות עם מפלגתו של בנט, אך לאחר שנדחה פנה אל מפלגתו של גדעון סער. אלקין מכחיש את הדברים: "טענה הזויה. אם הייתי רוצה להצטרף אליהם מן הסתם הם היו מאוד שמחים לכך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/02/21 11:18 ג באדר התשפא

בדק אופציות? אלקין בחן אפשרות לחבור לימינה לפני שעבר לסער
בנט ואלקין. ארכיון, צילום: Miriam Alster/FLASH90

השר וחבר הליכוד לשעבר, זאב אלקין, פרש מביתו הקודם ורץ לכנסת ה-24 כמספר 3 ברשימת תקווה חדשה בראשותו של גדעון סער. אך על פי אתר וואלה, מסתבר כי אלקין בחן אפשרויות נוספות בטרם בחר ללכת עם גדעון סער. על פי הדיווחים בטרם פנה לתקווה חדשה, קיים אלקין שיחות עם ימינה במטרה להצטרף למפלגתו של נפתלי בנט. אלא שלאחר קיום מספר שיחות נדחה אלקין על ידי ימינה שלא הסכימו לצרפו כי אלקין "לא יתרום למפלגה". לאחר הניסיון שכשל פנה אל גדעון, שפרש מהליכוד גם כן, והקים מפלגה חדשה. 

כזכור, אלקין שימש בכנסת ה-23 כחבר מטעם הליכוד וגם כשר בממשלה בתפקידי ההשכלה הגבוהה והמים. עד שבדצמבר האחרון התפטר מהממשלה, פרש מהליכוד ועבר למפלגתו של גדעון סער - "תקווה חדשה". במכתב ההתפטרות תקף את נתניהו: "השיקולים האישיים שלך והגחמות של סביבתך הקרובה תופסים מקום מרכזי יותר ויותר בתהליך קבלת ההחלטות". מאז שובץ שלישי ברשימה של תקווה חדשה, לאחר סגירת הרשימות. היחסים בין תקווה חדשה וימינה מתוחים בשבועיים האחרונים כשכל צד תוקף את השני. בראיון לכיפה אמר אלקין על בנט: "לשמוע שיש חוסר עשייה מאדם שמאז שהפסיק להיות שר ביטחון, לא דרכה רגלו בכנסת ולא השתתף כמעט באף ישיבה של ועדת חוץ וביטחון לא הגיש שאילתות או חוקים. להסתובב בארץ ולהצטלם עם כולם זה לא בדיוק עשייה".

על הפרסום כי ניסה לחבור לימינה השיב אלקין: "טענה הזויה, לפחות אינני מכיר שום שיח ביני או מישהו מטעמי על הצטרפותי לימינה. זה לא סוד שתמיד הייתי ביחסים טובים עם בנט ושקד, ואם הייתי רוצה להצטרף אליהם מן הסתם הם היו מאוד שמחים לכך, אבל אני מאמין בכך שגדעון סער, עם הניסיון, ההישגים המעשיים וכושר המנהיגות שיש לו הוא האיש הנכון להחליף את נתניהו ולהוביל את מדינת ישראל בשנים הבאות. אשמח אם בנט ושקד יפסיקו להשתעשע עם האופציה שוב להיכנס לממשלת נתניהו ולאור הביקורת החריפה שלהם עליו יצטרפו אלינו למאמץ להביא לחילופי שלטון במדינת ישראל".