גנץ מקדם חקיקת נישואי להט"בים בישראל

גנץ הניח תזכיר חוק שיאפשר לרשום כנשואים את כל אותם זוגות שבשגרה היו נישאים בחו"ל ולהשאיר זאת לתמיד, היועמ"ש מנדלבליט אישר את ההצעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/02/21 09:32 ג באדר התשפא

גנץ מקדם חקיקת נישואי להט"בים בישראל
שר המשפטים. בני גנץ, צילום: Alex Kolomoisky/POOL

בעקבות מגפת הקורונה מסתמן שזוגות ישראלים שאינם יכולים להינשא בישראל כעת יוכלו להירשם כזוג נשוי בישראל. הזוגות הלהט"בים ופסולי החיתון שבשגרה טסים לחו"ל להתחתן לא יכולים בשנה האחרונה לעשות זאת בעקבות נגיף הקורונה וסגירת השמיים.  כפי שפורסם הבוקר (ב') ב'ידיעות אחרונות' בני גנץ, שר המשפטים, רוצה להגיש באישור היועמ"ש הצעת חוק שתאפשר להם להיות רשומים כזוג נשוי בישראל.

גנץ מתכוון להגיש את החוק במסגרת "ברית הזוגיות", החוק המאפשר לבוא בברית הזוגיות ולהירשם במרשם הזוגיות לבני זוג. מוקרבים לגנץ מסרו כי הוא פועל במהירות לקדם את מתן האפשרות להעניק לזוגות אלה אפשרות להתחתן אזרחית בישראל מהר ככל האפשר ושהאפשרות הזאת תישאר לתמיד גם לאחר פתיחת השמיים.

קיימת טענה כי בעקבות הירידה בסקרים גנץ מנסה לבצע מהלכים שיחבבו אותו בדעת הבוחרים. אם כי בכחול לבן אומרים  "אנחנו מקווים שנתניהו לא ייכנע לשיקולי קמפיין ולא יפריע בתיקון החשוב הזה".

מועמדת הציונית הדתית אורית סטרוק בתגובה לפרסום:"‏תודה לבני גנץ ⁦‪שמזכיר לנו למה. אסור להקים ממשלה עם השמאל. ואיך תיראה קואליציה שבה צד אחד מוכן לאפסן את העקרונות שלו לטובת המאבק בקורונה, והצד השני, דוקא בשם מצוקות הקורונה מקדם אג'נדות שמרסקות את הזהות היהודית של המדינה."