קטי שטרית לכיפה: "בן גביר הוא שותף אבל לא יהיה שר"

חברת הליכוד התראיינה לכיפה ומסבירה מדוע הליכוד מתערב בפוליטיקה המגזרית: "אנחנו רוצים ששלטון הימין יישאר". על בנט: "שיחליט באיזה מחנה הוא". ועל מה הליכוד לוקח אחריות: "צריך להתנצל עליו הוא שחשבנו שהקמנו ממשלת אחדות"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 11/02/21 20:21 כט בשבט התשפא

קטי שטרית לכיפה: "בן גביר הוא שותף אבל לא יהיה שר"
צילום: Hadas Parush/Flash90

אמש (ד')  החליט בית המשפט לאשר עתירה בהולה למתן צו ביניים של עיריית חברון שהביא בכך לעיכוב של הנגשת מערת המכפלה. בתום דיון ארוך פסק השופט רם וינורגד שהבקשה לצו ביניים מאושרת, ודרש מהמדינה הבהרות האם היא מוכנה לוותר על השביל מהכביש המוביל לרחבת הכניסה ולהניח מעלון במקום מה שיצמצם את ההפקעה. בעקבות ההחלטה פנינו בכיפה לח"כ קטי שטרית, מי שהובילה את המאבק להנגשת מערת המכפלה. "אני לא מרימה ידיים" קבעה שטרית "אני באמת לא מבינה איך לא מאפשרים את ההנגשה, זה מוקד עלייה של רבים כל כך".  

לפי שטרית: "אני לא עושה את זה ממניעים פוליטיים, מערת המכפלה זה בנשמתי. כל פעם לראות במערת המכפלה ארבע חיילים מסייעים לאדם בעל מוגבלות לעלות את ה-100 מדרגות זה עצוב". לפי חברת הכנסת לא מדובר ב"קטע ההומניטרי או הדתי" כדבריה, "זה קודם כל מהלך אנושי. אני מבטיחה שלא אוותר ולא ארפה מהנושא". 

בקרוב יחלו העבודות. מערת המכפלה

בקרוב יחלו העבודות. מערת המכפלהצילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

בעקבות כך פנינו לחברת הכנסת כדי שתפרט את יחסי המפלגה לאיתמר בן גביר שהתחלקו בין כן שיתוף קואליציוני לבין הדרישה כי לא יהיה שר. "בן גביר הוא חלק מרשימת הציונות הדתית, שיהיו איתנו חלק מהקואליציה כחלק ממשלת ימין מלאה" אומרת שטרית. "בן גביר אישית לא יהיה שר, בתקשורת מנסים להפריד אותו כבודד אבל הוא חלק ממפלגה שלמה, מפלגה שאנו מעוניינים בה. סמוטריץ' יקבל תיק מכובד, ובן גביר הוא שותף שלנו ויהיה בקואליציה כחלק ממשלת ימין, אבל שר הוא לא יהיה. זו לא החרמה! החרמה יש אצל בנט, לפיד וסער, אנחנו לא מחרימים אף אחד".

למה בכלל הליכוד מתערב בכל פעם בפוליטיקה ש הציונות הדתית?

"אנחנו רוצים ששלטון הימין יישאר, זה נורא אם ממשלת שמאל תקום כאן האופציות להנהגת המדינה זה או נתניהו או לפיד. יש עתיד שרוצה להוציא את הזהות היהודית מהמדינה, ולכן השאלה היא מי אתם רוצים שינהיג את המדינה". 

בסוף אין לכם ממשלת ימין בלי בנט, תבטיחו לו רוטציה לראשות ממשלה כדי שיצטרף אליכם?

"הבנו מה קרה עם הרוטציה בפעם הקודמת עם כחול לבן, אי אפשר לנהל מדינה עם שני ראשי ממשלה. אם נפתלי בנט רוצה שתהיה פה ממשלת ימין אז שיצטרף למחנה הלאומי. לגבי מה יקבל, נחכה לתוצאות הבחירות נראה כמה מנדטים הוא יקבל, אבל בגלל שהוא מצהיר שאין לא בעיה לשבת עם לפיד אז אנחנו בטח לא נצא בהצהרות עבורו. הוא צריך לבוא ולהגיד עם מי הוא רוצה להקים ממשלה ולא להטעות את הציבור עם מי ישב, לא רק אני אומרת את זה כולם אומרים, שיחליט באיזה מחנה הוא. לכן אני קוראת להצביע לליכוד שתהיה גדולה". 

בן גביר וסמוטריץ

בן גביר לא יקבל תיק, אבל סמוטריץ' יקבל תיק מכובד צילום: פלאש 90

מדינת ישראל כבר יצאה מהסגר השלישי אך מתווה ברור לחינוך טרם ניתן, אך ההחלטה שלא לפתוח מקבלת גיבוי מלא מצד שטרית. "אני באתי מתחום החינוך, ואנחנו עושים למערכת הזו עוול" טוענת חברת הכנסת. "אפשר לפתוח את בתי הספר אבל זה לא יהיה אחראי, אנחנו עובדים על מתווה ברור שיחזיר את בתי הספר. בזכות החיסונים, אפשר להחזיר את הלימודים, אבל אסור לפתוח הכל זה מה שהכניס אותנו לסגר מלכתחילה, לכן צריך לעשות זאת באופן מבוקר".  לטענת שטרית לכאורה ישתלם  חודש לפני הבחירות לפתוח הכל ולזכות באהדת הציבור, "אבל לראש הממשלה אכפת מחיי אדם. אין הרבה ערים ירוקות וצהובות, אבל גם בהם מנהלת אחת סיפרה שיש שני תלמידים חלו בקורונה ומיד נסגרו שתי כיתות, וזו עיר ירוקה. אתם צריכים להבין שהפתרון הוא שאנשים ילכו להתחסן, יש ירידה גדולה בתחלואה אצל האוכלוסייה המבוגרת הגיע הזמן שזה יהיה גם בקרב הצעירים יותר". 

בכל זאת את סבורה שיש דברים שעל הליכוד לקחת אחריות בניהול הקורונה ולהתנצל עליו?

"הדבר היחידי שצריך להתנצל עליו הוא שחשבנו שהקמנו ממשלת אחדות, ולנצח את הנגיף, אבל החיבור לכחול היה בעייתי. מלכתחילה לקחנו את האחריות על ניהול המשבר ולקחנו את התיקים החשובים: אוצר, חינוך ובריאות. כחול לבן לא לקחו אחריות ולקחו את אחד התיקים הללו. למדנו שצריך להקים ממשלת ימין מלא, ולכן הדבר היחידי שאנחנו מצערת עליו זה שהקמנו ממשלת אחדות עם כחול לבן, שניסתה לפגוע בכל דבר שקידמנו".          

תגובת ימינה לקטי שטרית: "מדינת ישראל נמצאת בכאוס בגלל היעדר מנהיגות. הגיע הזמן לומר תודה לנתניהו על תרומתו הנכבדת ולהעביר את המושכות לנפתלי בנט, המנהיג היחיד שיוכל לחלץ את ישראל מהכאוס".