מתקפה על הסכם העודפים: "חסינות תמורת תמיכה בטרור"

במרכז שמאל עטו על הסכם העודפים בין נתניהו לרשימת סמוטריץ'-בן גביר, ותקפו בחריפות. לפיד: "חסינות משוחד תמורת תמיכה בטרור". בן גביר הגיב: "הצמד טיבי-לפיד שוב נכנסים לפאניקה אחרי שהם מתחילים להפנים שאני בדרך לכנסת"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 10/02/21 11:00 כח בשבט התשפא

מתקפה על הסכם העודפים: "חסינות תמורת תמיכה בטרור"
בן גביר, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

מתקפה בשמאל על הליכוד ונתניהו לאחר ההודעה הבוקר (ד') על חתימת הסכם העודפים בין הליכוד ובין רשימת "הציונות הדתית", של סמוטריץ' ובן גביר. ראשי מפלגות המרכז-שמאל הגיבו במתקפת ציוצים ותקפו את מה שהם מכנים החבירה של הליכוד לממשיכי דרכו של כהנא.

הליכוד ו'"הציונות הדתית" חתמו על הסכם עודפים

"נתניהו חתם עם תומך הטרור בן גביר הסכם עודפים", כתב יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שחשבון הטוויטר שלו פרסם חמישה ציוצים עוקבים בנושא בתוך שעה. "הליכוד חתם הסכם עודפים עם מפלגת ברוך גולדשטיין ואין שם אחד שיגיד מילה. נתניהו חתם הסכם עודפים עם מפלגת ברוך גולדשטיין ובן גביר. חסינות משוחד תמורת תמיכה בטרור". כתב לפיד.

מכחול לבן נמסר כי ‏"בגין היה מתבייש, כהנא היה גאה. פעם הליכוד לא הסכימו להיות באותו אולם עם כהנא, היום הם דוחפים אותו לכנסת". יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, השוותה את בן גביר ליגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה רבין: "‏האקדח שירה ברבין ובחזון השלום ב-1995 חוזר להתנקש עכשיו בדמוקרטיה הישראלית. הבחירה ברורה מתמיד: ממשלת גזענות-חסינות או חזרה לדרך רבין ולמפלגה של יצחק רבין לתיקון ושיקום בדרך של אמת. בקרב הזה אסור לנו להפסיד".

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) כתבה כי "אחרי שעשה כל שביכולתו כדי לאחד בין הקיצונים והגזענים ביותר, נתניהו לוקח צעד קדימה ודואג גם להכשיר אותם לממשלה. הוא נותן מקום של כבוד לממשיכי דרכו של כהנא, שיצחק שמיר נהג להחרים את נאומיו במליאה, רק בשביל חסינות ממשפט. זו עדות לשפל המוסרי של הליכוד".

יו"ר עוצמה יהודית, מקום 3 ברשימת "הציונות הדתית", איתמר בן גביר, הגיב בלעג למתקפות: לדבריו, "הצמד טיבי-לפיד שוב נכנסים לפאניקה אחרי שהם מתחילים להפנים שאני בדרך לכנסת ובעזרת השם גם לממשלה הבאה. יש להם בהחלט הרבה סיבות טובות להיות בלחץ: הם שוב ייזרקו לאופוזיציה, ואנחנו ניישם כאן לראשונה מדיניות ימין אמיתית - במעשים ולא בדיבורים". 

בן גביר הוסיף כי "הניסיון של יאיר לפיד להציג אותי כתומך טרור, בשעה שהוא מצהיר בגאווה שיקים ממשלה בה חברי הרשימה המשותפת יהיו שרים, הוא מפגן זלזול באינטיליגנציה של אזרחי ישראל. לפיד מוכן להפקיד את בטחונם של אזרחי ישראל בידי נציגים מובהקים של ארגוני הטרור הגרועים ביותר. יש דרך אחת למנוע את זה ממנו: רק אם רשימת הציונות הדתית תהיה חזקה".