איילת שקד: "נתמוך בחוק הצרפתי מכאן והלאה"

ח"כ איילת שקד הגיעה לאולפן כיפה והודיעה כי החוק הצרפתי הוא נכון אך לא רטרואקטיבית. תוקפת את נתניהו שהקים ממשלות כושלות, אך מסרבת להגיד שלא תשב עם לפיד בממשלה: "אני לא ארכיב קואליציה כאן". על המאבקים מול גדעון סער: "כנראה שאין להם מה למכור"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 08/02/21 19:46 כו בשבט התשפא

איילת שקד: "נתמוך בחוק הצרפתי מכאן והלאה"
איילת שקד באולפן כיפה, צילום: כיפה

הבוקר (ב') הוציא יו״ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן, החלטה שדוחה את עתירת ימינה נגד תקווה חדשה. בעתירה של ימינה טענו כי תקווה חדשה הכניסו ציטוט שמעולם לא נאמר על ידי איילת שקד: "לא פוסלים ישיבה תחת נתניהו". אלא שבהחלטת השופט נכתב "אי אפשר לומר שמתקיימת ודאות קרובה להטעיית הבוחר הסביר", ובכך הטענה למסר שקרי אינו מדויק.

בראיון באולפן כיפה השיבה ח"כ איילת שקד על החלטת השופט "אני לא שואלת את השופט מה אני אומרת ומה אני לא" אמרה באופן נחרץ. "הציטוט הזה לא היה ולא נברא, אי אפשר לכתוב זאת כציטוט ולכן זה ירד מהמודעות של תקווה חדשה". לגבי חילופי הגידופים בין תקווה חדשה לבינם, לכאורה שתי מפלגות שהן שותפות טבעיות, השיבה כי "תקווה חדשה במאבק איתנו, הם אלו שהוציאו הודעות נגדנו לא אנחנו נגדם". עוד הוסיפה "כנראה שאין להם מה למכור, אני חושבת שכל אדם ששואל את עצמו מה גדעון סער עשה בשנה האחרונה הוא לא מקבל תשובה".

 למה קשה כל כך להגיד שאתם לא תשבו עם נתניהו, ולו בגלל ניהול משבר הקורונה הכושל?

"אנחנו לא מתעסקים בחרמות. יש לתקשורת אובססיה חרמות, והיא מנסה להכניס את הציבור לאובססיה הזו. אותן חרמות הובילו ללופ אינסופי של בחירות, לפיד מחרים את נתניהו, סער מחרים את לפיד, ליברמן מחרים את החרדים, החרדים מחרימים את לפיד, וככה אי אפשר להקים ממשלה. המסר שלנו פשוט, כשהבוחר מגיע לקלפי הוא צריך לשאול את עצמו מי האדם שיוציאו אותו מהבוץ, התשובה היא נפתלי בנט. אנחנו מאוד מקווים שהציבור בישראל ייתן לנפתלי את היכולת להנהיג את המדינה. נשמח שכל מפלגה שמאמינה בישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, תשב עם נפתלי בנט. עוד ארבעה מנדטים נפתלי יהיה ראש ממשלה".

תמנעו בחירות חמישיות בכל מחיר?

"זהו המשבר הפוליטי הקשה ביותר בתולדות מדינת ישראל, לפני שנתיים אף אחד מאיתנו לא היה מדמיין שנהיה בסבב בחירות רביעי. נתניהו כבר שלוש פעמים לא מצליח להקים ממשלה מתפקדת, אני מקווה שהציבור ייתן את האמון בנו. אני לא מתעסקת בהרכבת קואליציה. כשאני מסתכלת לצדדים מי שמתאים להנהיג את המדינה זה נפתלי בנט, אנחנו נעשה הכל כדי שתקום ממשלה טובה ומתפקדת. אנחנו מדינת אי צעירה עם הטובים ביותר בכל התחומים, אין סיבה שנהיה מדינה נכשלת. אני מקווה שהציבור מבין ומאמין שנוכל לנצח את הקורונה, שנהיה מדינה מצליחה, ושהכוח הזה יינתן לנו".

בן גביר טען כי יתמוך בחוק הצרפתי, את תומכת?

"אנחנו תומכים מכאן והלאה עם קיצוב קדנציות, לא רטרואקטיבית. אני חושבת שזה ראש ממשלה נחקר משנת 96', זה בלתי מתקבל על הדעת, אבל בשום אופן לא רטרואקטיבית על נתניהו. אבל אם רוצים לעשות חוק צרפתי ומקציבים קדנציות, לדעתי עד שלוש, זה בהחלט סביר ואפשר לדבר עליו".

"אנחנו מתכוונים גם לשאוף להנהגה וגם לדאוג למגזר. אפשר גם וגם"

איך תתמודדו עם עם נגיף הקורונה והלוויות המוניות כמו אתמול?

"כרגע לאף אחד אין תכנית. לגדעון סער וליאיר לפיד אין מושג מה לעשות. נתניהו נכשל כי האסטרטגיה שלו היא אסטרטגיית אקורדיון של סגרים ופתיחתם, ישראל היא שיאנית הסגרים מאז פרוץ הנגיף, בנוסף למוטציות שהגיעו כי מירי רגב לא סגרה את נתב"ג בזמן, התרענו זאת בפניהם אבל הם לא הקשיבו לנו. המוטציות שינו את הכללים, הסגרים כבר לא עובדים. לכן הצענו תכנית שעובדת בכל העולם שנקראת 'אפס הדבקה', לוקחים ערים ירוקות עושים בדיקות מסיביות לכל התושבים מוציאים את החולים למלוניות ואז העיר יכולה לחזור לחיים נורמליים. בנוסף אף אדם מעיר אדומה אינו יכול להיכנס לעיר ירוקה".

אז למה הציבור לא בא אחריכם? כבר הגשתם רשימה ועדיין אתם מקבלים 11 מנדטים בסקרים     

"חכה, הגשנו את הרשימות רק בחמישי, עוד היה בלגן, הבית היהודי הצטרף אלינו ואני מאוד שמחה על כך. נעמוד בהבטחתנו לחגית משה. בסוף ימינה זה הבית של הציונות הדתית, יש לנו את האנשים הכי מדהימים במגזר, אנחנו מתכוונים גם לשאוף להנהגה וגם לדאוג למגזר. אפשר גם וגם".

אם ככה, איך זה שאתם טוענים שקודם כלכלה ותהיו מוכנים לשבת גם עם מרצ אם תשים את הדברים המפלגים בצד, אתם בעצמכם לא מוכנים לשים את הדברים בצד?  

"בסוף פיקוח נפש דוחה הכל, אנשים מתים פה כמו זבובים, עשרות אלפי אנשים מאבדים את פרנסתם וכבודם. מי שהקים ממשלות עם השמאל זה נתניהו, הוא עשה זאת עם אהוד ברק, ציפי לבני, ניסה גם בוז'י הרצוג, ולאחרונה עם כחול לבן. אין מפלגה שהיא יותר ימין אידאולוגי אמתי שורשי כמו ימינה, תנו לנו את המושכות אנחנו נקים את הקואליציה הכי טובה שאפשר. אנחנו לא פוסלים שהליכוד, החרדים או גדעון סער ירוצו איתנו, ולא אף אחד. אני לא ארכיב קואליציה כאן, לא מצאתי כתב פוליטי שגיד לי שקואליציה שהתחייבו אליה לפני הבחירות זו הקואליציה שהייתה אחרי הבחירות. אין טעם להיכנס לזה".    

מתקווה חדשה נמסר בתגובה על דברי שקד: "מאחורי כל הספינים של בנט ושקד מסתתרת אמת אחת - מי שמצביע לימינה מצביע להשארת נתניהו. גם בית המשפט קבע היום במופרש או במשתמע, שהכוונה של ימינה היא לשבת עם נתניהו. רק הצבעה לתקווה חדשה היא הצבעה להחלפת השלטון".