סקר מנדטים: העבודה מזנקת, גוש מתנגדי נתניהו עם 66 מנדטים

סקר של חדשות 13, יומיים לסגירת הרשימות, מציג הכרעה במצב הגושים כשגוש התומך בראש הממשלה מקבל 44 מנדטים בלבד. איחוד של כלל מפלגות הציונות הדתית מקבל 6 מנדטים

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 02/02/21 21:25 כ בשבט התשפא

סקר מנדטים: העבודה מזנקת, גוש מתנגדי נתניהו עם 66 מנדטים
מרב מיכאלי, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

סקר מנדטים של חדשות 13 והפרופסור קמיל פוקס פורסם הערב (ג') והציג תנודות במפת הגושים, 49 ימים לבחירות ויומיים לסגירת הרשימות: הליכוד ונתניהו במגמת היחלשות עם 29 מנדטים בלבד. יש עתיד של יאיר לפיד ותקווה חדשה של גדעון סער משתוות שתיהן על 16 מנדטים.

ימינה של בנט מקבלת 10 מנדטים בלבד, לאחר שבתחילת השבוע עלתה המפלגה בסקרים שונים ל-13 מנדטים, עלייה המיוחסת להצטרפותו של ראש עיריית שדרות, בחדשות 13 לדבר אין השפעה כלל. בנוסף לימינה גם הרשימה המשותפת של איימן עודה נמצאת עם 10 מנדטים.

העבודה בראשות מירב מיכאלי מזנקת לשיא של 8 מנדטים, כאשר רק אתמול התקיימו הפריימריז של המפלגה ונבחרה רשימת נציגיה. יהדות התורה בראשות היו"ר החדש ח"כ משה גפני, מתייצבת על 8 מנדטים, ש"ס - 7. ישראל ביתנו, שהציגה היום את חברי המפלגה, עומדת על 7 מנדטים. מרצ מתייצבת על 5 מנדטים וכחול לבן של בני גנץ נמצאת על סף אחוז החסימה, עם ארבעה מנדטים בלבד.

הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ', עוצמה יהודית של בן גביר והבית היהודי של חגית משה לא עוברות את אחוז החסימה כאשר הן רצות כל אחת בנפרד. אולם, אם שלוש המפלגות מתאחדות הן מקבלות ביחד 6 מנדטים, ובנט יורד ל-8 מנדטים בתרחיש כזה.

אם מיכאלי והעבודה מתאחדות עם הישראלים של רון חולדאי ותנופה של עופר שלח - שלבדן לא עוברות את אחוז החסימה - שלושתן מקבלות יחד 11 מנדטים. תרחיש שכזה של איחוד בין שלוש המפלגות, גורם לאיבוד מנדט אחד של יש עתיד, תקווה חדשה, ישראל ביתנו ומרצ.

המאבק על ראשות הממשלה

הסקר מציג תנודות המובילות לאפשרות להכרעה במפת הגושים: הגוש להחלפת נתניהו מקבל 66 מנדטים, ואילו הגוש בעד ראש הממשלה מקבל 44 מנדטים בלבד. ימינה של בנט, עם עשרה מנדטים, לא נמצאת באף אחד מהגושים של סקר זה.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, נתניהו ממשיך להוביל עם 35%, סער עם 16%, לפיד 14%,  בנט 9% וגנץ 7% בלבד.

בנוגע להתאמה לראשות הממשלה, נשאלה השאלה לגבי המתאים ביותר לתפקיד, מהגוש להחלפת נתניהו: 23% השיבו גדעון סער, 20% מעדיפים את בנט, לפיד עם 19% ו-27% השיבו אף אחד מהם.