סמוטריץ' מתחייב: "תהיה מפלגה אחת גדולה ומגוונת"

יו"ר מפלגת הציונות הדתית התחייב כי יהיו חיבורים בקרב מפלגות הימין הקטנות וכי בסופו של דבר תהיה מפלגה אחת. על בנט: "נפתלי הלך עם הציונות הדתית הרבה שנים, וקיבל החלטה שהוא הולך לקהלים אחרים ועם ערכים אחרים". על נתניהו: "לא דיברנו לאחרונה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/01/21 20:19 יז בשבט התשפא

סמוטריץ' מתחייב: "תהיה מפלגה אחת גדולה ומגוונת"
מתחייב למפלגה אחת. סמוטריץ', צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

חמישה ימים נותרו עד לסגירת הרשימות המתמודדות לכנסת ה-24, ומפלגות הימין עדיין עסוקות בסכסוכיהן הפנימיים ולא מצליחות להגיע לעמק השווה לקראת איחוד. יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', התייחס הערב (ש') לחיבורים בין המפלגות הקטנות, לפילוג מנפתלי בנט וגם לניסיונותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב בפוליטיקה הציונית הדתית. 

סמוטריץ' פתח את דבריו בראיון ל"כאן חדשות" והתייחס לרשימת מפלגתו. "השאיפה שלנו להרכיב רשימה גדולה ומגוונת, הציונות הדתית היא תנועה גדולה ומגוונת. היא חייבת להיות אטרקטיבית. אני מעריך שביום חמישי בלילה יסגרו הרשימות, ישקע האבק ועל המדף יהיה מוצר טוב שיעשה חשק לאנשים להצביע לו, כי הוא יהיה מאוד ברור ערכית-אידאולוגית, המפלגה היחידה שתהיה ימנית ודתית. כל מי שמחפש באמת ערכים ימצא אותם אצלנו". 

על השאלה עם מי הוא מנהל משא ומתן, אמר סמוטריץ': "אנחנו מנהלים מו"מ עם כולם. כל מי שרוצה להיות שותף למפלגה שרוצה את עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל". אבל סמוטריץ' החריג את ח"כ נפתלי בנט ש"החליט שהוא שם בצד עכשיו את כל הערכים האלה. אני רוצה את מי שרוצה לקדם בשנים הקרובות את ההתיישבות, הזהות היהודית במדינה ותיקון מערכת המשפט".

עוד הוא אמר על בנט: "נפתלי הלך עם הציונות הדתית הרבה מאוד שנים, וקיבל החלטה שהוא הולך לקהלים אחרים ועם ערכים אחרים, אגב, הוא עצמו לא פחות ימני וכנראה גם לא פחות דתי ממני, אבל הוא אומר חד משמעית שבשנים הקרובות הוא לא יתעסק בשום דבר חוץ מכלכלה". 

בהתייחסו לחגית משה ואיתמר בן גביר, אמר סמוטריץ', כי אינו רוצה להתייחס לאנשים מסויימים כי הוא מכבד אותם, אך התחייב. "תהיה מפלגה אחת גדולה, משמעותית, רחבה ומגוונת שכל אחד יוכל להסתכל ולהגיד שהוא מזדהה עם תכניות העבודה וקווי היסוד שהיא הולכת לדרוש מהממשלה הבאה, ולא פחות מזה מהאנשים ומהחיבורים".

בימים האחרונים ישנם פרסומים שראש הממשלה מתערב לסמוטריץ' בעניין החיבורים בימין, וביום שישי אף דווח על איום שהשמיע נתניהו, "תתאחד - או שנערוך קמפיין במגזר". על כך אמר סמוטריץ': "אצלי הוא לא מעורב בכלל. לא דיברנו לאחרונה ואנשיו לא מדברים איתי. את העניינים הפוליטיים שלנו אנחנו יודעים לעשות מצוין לבד כך זה עובד הכי טוב".