נתניהו מאיים על סמוטריץ': "תתאחד - או שנערוך קמפיין במגזר"

ראש הממשלה הציב אולטימטום לפיו אם לא יהיה איחוד במפלגות הימין עד לסגירת הרשימות, בליכוד יצאו בקמפיין בחירות בציונות הדתית במטרה למשוך קולות. במפלגתו של סמוטריץ' הגיבו: "לא ניגרר לספינים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/21 10:03 טז בשבט התשפא

נתניהו מאיים על סמוטריץ': "תתאחד - או שנערוך קמפיין במגזר"
בצלאל סמוטריץ', צילום: שדולת ארץ ישראל

ראש הממשלה נתניהו ממשיך לבחוש במפלגות הציונות הדתית. לקראת סגירת הרשימות בבחירות לכנסת, שתהיה ביום חמישי הקרוב, בעוד פחות משבוע, נתניהו מעוניין - כמדי מערכת בחירות - למקסם את קולות הימין ולמנוע בזבוז קולות למפלגות שלא יעברו את אחוז החסימה.

לקראת איחוד? חגית משה הודיעה על כינוס מרכז הבית היהודי לאישור הסכמים פוליטיים

בימים האחרונים, כך מדווח הבוקר (ו') עמיחי אתאלי ב'ידיעות אחרונות', מפעיל נתניהו לחצים כבדים על בצלאל סמוטריץ' להגיע לחיבור עם המפלגות הנוספות המזוהות עם הציונות הדתית - הבית היהודי ועוצמה יהודית. על פי הדיווח, גורמים בלשכת נתניהו הציבו לסמוטריץ' אולטימטום - הוכח שאתה עובר את אחוז החסימה.

במקרה שלא יקרה כך, ומפלגתו של סמוטריץ' לא תעבור את אחוז החסימה בסקרים שיתפרסמו בתקשורת או בסקר שיערוך הליכוד, נתניהו צפוי להגביר מאוד את הלחץ על סמוטריץ' להתאחד עם חגית משה ואיתמר בן גביר לרשימה אחת - הגרסה של 2021 לאיחוד מפלגות הימין.

בנוסף, בסביבת נתניהו מאיימים כי אם לא יקרה איחוד כזה, וסמוטריץ' יתעקש לרוץ לבדו על אף הסקרים, בליכוד מתכוונים לפתוח בקמפיין ב'בייס' של סמוטריץ', ביהודה ושומרון ובמגזר הציוני-דתי בכלל. מנגד, אם סמוטריץ' יתחייב להתאחד, בליכוד מוכנים להתחייב שלא לקיים קמפיין כזה.

בתגובה לדיווח אמרו במפלגתו של סמוטריץ': "לא ניקח חלק במשחק הספינים".