בן גביר: סמוטריץ׳ לא פונה לבית שאן | האמנם?

יו"ר עצמה יהודית מעוניין להשיג את תשומת לבו של סמוטריץ' על מנת לקיים חיבורים ומוציא את השד העדתי. אלא שהמציאות בפועל מראה כי הפופולריות בבחירות הקודמות של סמוטריץ' ובנט בערי הפריפריה גדול יותר משל בן גביר

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 28/01/21 17:42 טו בשבט התשפא

בן גביר: סמוטריץ׳ לא פונה לבית שאן | האמנם?
בן גביר וסמוטריץ'. אז את הפריפריה מעדיפה?, צילום: פלאש 90

מפלגות הציונות הדתית מפולגות, וטרם התבצעו חיבורים גם בין המפלגות היותר שמרניות במפה הפוליטית. בעצמה יהודית מעוניינים בחיבור עם מפלגתו של בצלאל סמוטריץ', דבר שעשוי לאפשר לה לעבור את אחוז החסימה ולהכניס את יו"ר המפלגה איתמר בן גביר לכנסת. בראיון ל-ynet, התייחס בן גביר למתחריו במגזר, וטען כי השניים לא נותנים מענה לכלל נרחב של מצביעים. 

כדי לציין את ערכו שלו לעומת חסרונו של סמוטריץ' אמר בן גביר כי "סמוטריץ׳ לא פונה לבית שאן ולנתיבות ובנט לא ציונות דתית". דבריו של בן גביר עוררו סימני שאלה לגבי אמיתות הדברים של בן גביר, כי לכאורה הוא יותר אהוד באזורים הללו מאשר סמוטריץ' האשכנזי. בסקירה קצרה בתוצאות הבחירות בבית שאן ובנתיבות בשני הסבבים האחרונים ניתן לראות את הפערים בין ימינה המאחדת את סמוטריץ' ובנט לבין עוצמה יהודית שרצה בנפרד.

בסבב הבחירות לכנסת ה-22 ניתן לראות כי ימינה זכתה בתמיכה של 4.72% בבית שאן לעומת 4.07%, ותוצאה זהה של 5.24% לשתי המפלגות בנתיבות. אך בסבב הבא לכנסת ה-23 הפער גדל מאוד לטובת ימינה עם 4.58% מכלל המצביעים בבית שאן ו-4.80% בנתיבות, לעומת 0.80% לבן גביר בשתי הערים.

אורי שושן, אישיות מוכרת בבית שאן משיב לדברי בן גביר, וסותר אותו על היחסים בין תושבי העיר לסמוטריץ': "בתור אחד שגדל בבית שאן ומקדם עשייה ציבורית בעיר ובאזור למעלה מעשר שנים ברציפות, בעקבות דבריו של עו"ד איתמר בן-גביר הבוקר באולפן ynet, אני וכל תושבי בית שאן שאלנו את עצמנו: איפה בן-גביר? ואיך הוא משווה את הקשר והעשייה שלו בפריפריה לעומת הקשר שלנו עם בצלאל סמוטריץ'?.

"לא אני ובטח לא בצלאל צריכים את הפרסום הזה. כל השנים האלו לא חיפשנו כותרות, הבאנו כל מה שצריך לבית שאן כי זה מה שמגיע לאנשי הפריפריה ולא בגלל שום אינטרס פוליטי.אבל כדי להעמיד את הדברים על דיוקם, במיוחד עבור עו"ד בן גביר, אני ומאות תושבים יכולים להעיד על ביקורים מתמשכים של בצלאל כאן אצלנו במועצה, בעירייה, בבתים ובלב של התושבים. גם בתקופה הקצרה של בצלאל כשר תחבורה הוא הגיע לראש העיר, מר ז'קי לוי וישב איתו עם אוזן קשבת למצוקות והאתגרים.
מי תיאר לעצמו שמכל הארץ יגיעו לבית שאן לכנס ארצי מוביל בתחום הזוגיות והמשפחה, שהיה בגדר חלום עד שהגיע בצלאל ודחף בכל הכוח שלוש שנים ברציפות כנס עם למעלה מאלף זוגות שנהנים מתוכן איכותי כאן בפריפריה.

בצלאל סמוטריץ' כמו קודמו בתפקיד יו"ר האיחוד הלאומי, אורי אריאל כשר השיכון וכשר החקלאות פעלו רבות למען אנשי בית שאן והפריפריה וכל זה מתוך קשר אמיתי, שוטף, נוכח ולא בשלט רחוק מתוך אולפן עם קריאות "אני עשיתי למען הפריפריה".

בצלאל סמוטריץ' לא צריך "לפנות" לבית שאן, הוא כאן. הזרוע הביצועית של בצלאל בכל הנוגע לצדק ושוויון חלוקתי, ח"כ אופיר סופר גר בפריפריה, חי פריפריה ופועל פריפריה. בצלאל ואופיר יחד מביאים את הקול שלנו ומשמיעים אותו בכנסת ובהצעות החוק שהם מקדמים.

תושבי בית שאן יודעים טוב מאוד להכיר תודה למי שבאמת פונה, מגיע ומסייע. כל אחד יכול לפתוח את תוצאות הבחירות ולראות בצורה חד-משמעית איך ההערכה הזאת מתבטאת במספר הקולות. ודווקא בגלל זה, תושבי בית שאן עם החום האנושי והלב הרחב מזמינים בחום את כל מי שבאמת רוצה להשתתף במהפכה שאנו מובילים בפריפריה לבוא ולהכיר מקרוב".

תגובת עוצמה יהודית: "במועד ב' כאשר הציבור לא חשש שעוצמה לא תעבור את אחוז החסימה, קיבלה עוצמה יהודית בעיר נתיבות 907 קולות, כאשר בצלאל סמוטריץ' יחד עם הימין החדש והבית היהודי קיבלו מספר זהה. בבית שאן קיבלה עוצמה 465 וכל רשימת ימינה עימה רץ סמוטריץ' קיבלו 465 קולות. בנוסף, בצלאל סמוטריץ' מהאיחוד הלאומי מעולם לא רץ לבד ואינו מהווה כוח אלקטורלי מוכח".