עמיר פרץ נגד מרב מיכאלי: התנצלי או שאתבע אותך

שר הכלכלה ויו"ר העבודה לשעבר מאיים בתביעה על מי שהחליפה אותו כיו"ר המפלגה, בשל סרטון שפרסמה ביום הפריימריז: "בין שלל אמירותיך בסרטון, נאמרו על ידך דברים אשר מהווים סדרה של דברי לשון הרע נגד מרשנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/01/21 16:51 יד בשבט התשפא

עמיר פרץ נגד מרב מיכאלי: התנצלי או שאתבע אותך
מרב מיכאלי ועמיר פרץ, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שר הכלכלה, עמיר פרץ, פנה היום ליו"ר מפלגת העבודה החדשה, ח”כ מרב מיכאלי, באמצעות עו”ד איתן לירז, בדרישה להתנצלות פומבית בגין סרטון בדף הפייסבוק שלה בה פורסמו, לטענת פרץ, דברי לשון הרע ושקר נגדו. אם לא תתנצל, הודיע השר פרץ כי יגיש נגד מיכאלי תביעת לשון הרע.

במכתב של השר פרץ נאמר כי "בין שלל אמירותיך בסרטון, נאמרו על ידך דברים אשר מהווים סדרה של דברי לשון הרע נגד מרשנו. הפרסום האמור מהווה לשון הרע, כהגדרת המונח בחוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965 ("חוק איסור לשון הרע"). מדובר בהאשמות חמורות שהינן דברי הבל ורשע, דברים שאינם אמת".

לדבריו, "לא יכולה לעמוד לך הגנת תום הלב – שכן הדברים הינם דברי שקר ובלע, שמטרתם הברורה הנה לפגוע בשמו הטוב של מרשנו; ולא כל הגנה אחרת הקבועה בדין. עוד למותר לציין, כי הפרתו של חוק איסור לשון הרע כוללת בחובה גם סנקציות פליליות, ודי באלו כדי ללמד על חומרת הדברים".

(הסרטון שעורר את חמתו של פרץ)

פרץ מתייחס לדבריה של מיכאלי בסרטון שפרסמה ביום הפריימריז בעבודה, וטענה כי פרץ נלחם נגד קיום הפריימריז. בפייסבוק לייב שקיימה באותו יום אמרה מיכאלי, בין היתר, כי "אלפים של חברות וחברי מפלגת העבודה פשוט נגרעו מספר הבוחרים ... פשוט לא נתנו להם להצביע. זה אחרי שפרץ נלחם בפריימריז האלה. ניסה למנוע אותם בכל מחיר... הוא מנסה למנוע מכן ומכם ללכת להצביע. אל תתנו לו. אל תתנו לו לקחת לנו את הבית... אל תתנו לכל הדברים והמכשולים האלה שפרץ והאנשים שלו שמו בכוונה כדי למנוע מכם להצביע. אל תתנו להם לנצח. אל תתנו להם לקחת לנו את המפלגה. אל תתנו להם לעשות את זה".

כזכור, מיכאלי נבחרה ליו"ר מפלגת העבודה בפריימריז שעל קיומן נלחמה בבית המשפט, לאחר שהיו"ר הקודם פרץ תכנן לקיים אותם בוועידת המפלגה. מחר תתכנס הוועידה וצפויה לאשר עבור מיכאלי שני שריונים בכל עשירייה ברשימה לכנסת. הפריימריז לרשימת המפלגה לכנסת יתקיימו ביום ראשון הקרוב.