בנט תוקף: "הממשלה מהמרת על חיי הילדים שלנו"

יו"ר ימינה פרש תכנית להורדת התחלואה, קרא לשמור על הילדים, שנמצאים כעת בסיכון גבוה, ותקף את ממשלת ישראל: "לא מצליח להבין מה אסטרטגיית היציאה של הממשלה. יש הרבה סימני שאלה, וזה מסוכן מאד"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 25/01/21 17:01 יב בשבט התשפא

בנט תוקף: "הממשלה מהמרת על חיי הילדים שלנו"
נפתלי בנט, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, תקף אחר הצהריים (ב') את ממשלת ישראל, וטען כי אין לה אסטרטגיית יציאה מסודרת מן הסגר. לדברי בנט, לאחר ששמרנו על סבא וסבתא מפני הקורונה, כעת חשוב לשמור על הילדים, שנמצאים בסיכון גבוה בגלל המוטציות ואינם יכולים לקבל את החיסון.

בנט תוקף את רגב ונתניהו: "לכו הביתה"

"לפני כמעט שנה הייתי אחד הראשונים שקרא לשמור על סבא וסבתא, ואכן עשינו זאת", הצהיר יו"ר ימינה. "עכשיו צריך לשמור על הילדים, הדור הצעיר ועל הנשים בהריון. באסטרטגיה הנוכחית של הסתמכות בלעדית על החיסון, בלי ניהול נוסף של המגפה, ממשלת ישראל מהמרת על חיי הילדים שלנו. מבצע החיסון הוא מצוין והיה הדבר הנכון לעשות, אבל אסור להסתמך רק על זה, וכרגע אני לא מצליח להבין מהי אסטרטגיית היציאה של הממשלה. יש הרבה סימני שאלה, וזה מסוכן מאד".

בנט תקף את התנהלות הממשלה: "יש הרבה דברים שאנחנו לא יודעים. המוטציות צריכות לשנות ולהשפיע על כל התפיסה שלנו, אנחנו לא יודעים עדיין אם הן מסוכנות לצעירים, וכמה הן עמידות לחיסון. הפכנו את ישראל לשדה הניסויים של החיסונים, אבל אלה דברים שאי אפשר לחזות. יכול להיות שהכל יהיה בסדר, אבל הקו שהממשלה מובילה הוא מאד מסוכן. אנחנו מסתמכים על כך שיהיה הכי טוב, אבל אי אפשר לבנות אסטרטגיה לאומית על תקוות וחלומות".

"החיסון, בהגדרה, לא יינתן לילדים מתחת לגיל 16, שזה רבע מאוכלוסיית ישראל", הזכיר בנט. "ורק בשבועות האחרונים נדבקו 50 אלף ילדים בגילאים הללו. הם לא מתחסנים, אבל הם נדבקים בשיעור הכי גבוה במדינה. לראשונה הילדים הם נושאי המחלה, ואף אחד בממשלה לא יודע להגיד מה המשמעות".

בנט הוסיף לתקוף וטען כי "אנחנו בשיא התמותה מתחילת המגפה – רק אתמול מתו 70 ישראלים. ועל כל אחד שמת יש עוד כמה שחולים. אנחנו עדים כרגע לקיבעון מחשבתי של ההנהגה, בדיוק מה שקרה עם מחדל הבדיקות, מחדל בתי האבות, והמחדל הגדול מכולם - בנתב"ג. גם הפעם, הרצון של ההנהגה למכור לציבור סיפור הצלחה לקראת הבחירות, מעוור את ההנהגה מלהיות אחראיים. הנגיף לא דורך במקום, ובלי שינוי אסטרטגי מיידי יגיעו עוד גלים".

לדברי יו"ר ימינה, "כשיש ניהול טוב, לא צריך לנקוט בצעדים דרסטיים כמו לסגור את המדינה ליהודים וישראלים. מבצע החיסונים הוא נכון, ואנחנו גאים שישראל מובילה בעולם בהיקף החיסונים, אבל אף אחד לא יכול לחתום שהם עמידים בפני מוטציות קיימות ועתידיות, ואף אחד לא יכול להסביר מה אסטרטגיית היציאה. יכול להיות שראש הממשלה מנסה לתזמן את הדברים כדי שהזינוק בתחלואה יקרה רק אחרי הבחירות? מה התכנית? איך מגנים על הציבור מבלי לסגור את המשק? אף אחד לא יודע. ממשלת ישראל חייבת לספק תשובה מיידית".