סקר מנדטים: הליכוד מתחזקת, סמוטריץ' עובר את אחוז החסימה

נתניהו מתחזק על חשבון מפלגות הימין, וזוכה ל-31 מנדטים | תקווה חדשה וימינה זוכות ל-14 ו-11 מנדטים בהתאמה, בעוד יש עתיד עולה ל-16 | רשימת הציונות הדתית מצליחה לעבור את אחוז החסימה ומקבלת 4 מנדטים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 25/01/21 08:32 יב בשבט התשפא

סקר מנדטים: הליכוד מתחזקת, סמוטריץ' עובר את אחוז החסימה
נתניהו וסער, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

57 ימים ליום הבחירות, וסקר של רדיו 103 מגלה כי מפלגת הליכוד ממשיכה להתחזק על חשבון מפלגות הימין וזוכה ל-31 מנדטים. המפלגה השנייה בגודלה היא יש עתיד שעולה ל-16 מנדטים, לאחר מכן תקווה חדשה עם 14 מנדטים, ימינה מתייצבת על 11 מנדטים והרשימה המשותפת נותרת עם עשרה מנדטים. 

המפלגות החרדיות יהדות התורה וש"ס מקבלות 7 מנדטים, אביגדור ליברמן עם ישראל ביתנו מקבל אף הוא 7 מנדטים, מרצ מתבססים עם 5 מנדטים, וכחול לבן בראשות בני גנץ ו"הישראלים" בראשות רון חולדאי זוכים ל-4 מנדטים. רשימת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' עובר את אחוז החסימה וזוכה ל-4 מנדטים. 

על אף בחירתה של מרב מיכאלי לראשות מפלגת העבודה, המפלגה עדיין לא עוברת את אחוז החסימה עם 2.4 אחוזים. חיבור אפשרי של מיכאלי עם חולדאי ומפלגת הישראלים תביא להם 7 מנדטים. מתחת לאחוז החסימה נמצאות גם המפלגה הכלכלית בראשות ירון זליכה (2.6 אחוזים), עוצמה יהודית (1.8 אחוזים) ומפלגתו של משה יעלון, תל"ם, עם 0.2 אחוזים בלבד.

באשר להתאמה לראשות הממשלה, נתניהו הוא עדיין המועמד המוביל עם 32 אחוזי התאמה לתפקיד על פי הנשאלים, אחריו סער עם 21 אחוזים, במקום השלישי לפיד עם 12 אחוזים, ואחריו בנט עם 11 אחוזים. 

הסקר נערך אמש על ידי מנחם לזר - מנהל פאנלס פוליטיקס. השתתפו בו 517 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. פנייה להשתתף בסקר נשלחה ל־2,958 חברים בפאנל. המשיבים בסקר מהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל, יהודים וערבים כאחד - מגיל 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית היא 4.4 אחוזים.