יואב קיש: אם התחלואה תעלה - נמליץ לדחות את הבחירות

סגן שר הבריאות טען כי אם התחלואה סמוך ליום הבחירות תהיה גבוהה, משרד הבריאות ימליץ על דחייה: "לקראת שבוע-שבועיים לפני הבחירות, יהיה דיון הערכת מצב של אנשי המקצוע". ליברמן: "נתניהו רוצה להפוך את ישראל לדיקטטורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/01/21 13:12 ז בשבט התשפא

יואב קיש: אם התחלואה תעלה - נמליץ לדחות את הבחירות
סגן שר הבריאות יואב קיש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אם תהיה פה תחלואה גבוהה ומספרים גבוהים, ונגיע לערב הבחירות כשזה המצב, אני לא יודע איך עושים בחירות". כך אמר הבוקר (ד') סגן שר הבריאות, יואב קיש, בראיון לרדיו 103FM. לדברי קיש, אם הבחירות היו צריכות להתקיים במצב התחלואה הנוכחי, משרד הבריאות היה מבקש לדחותן.

שיא חדש: מעל 200 אלף ישראלים חוסנו אמש - זינוק במספר המתים מקורונה

לדברי קיש, "לדעתי האישית אם הבחירות היו צריכות להיות מחר והיו באים לשאול את משרד הבריאות - אני חושב שכל אדם בר דעת היה מבין את זה, והיה אומר: 'אנחנו מבקשים לדחות את הבחירות בחודש לאחר הסגר'. לקראת שבוע-שבועיים לפני הבחירות, יהיה דיון הערכת מצב של אנשי המקצוע שייתנו את המלצתם לוועדת הבחירות המרכזית". 

בתגובה לדברים ספג קיש מתקפות במערכת הפוליטית, בטענה כי מדובר ב"הכנת הקרקע" לקראת דחיית הבחירות אם המספרים לא יסתדרו עבור נתניהו. יו"ר ישראל ביתנו ליברמן כתב: "ביבי רוצה לדחות את הבחירות ולהפוך את ישראל לדיקטטורה. אז הנה הסבר קצר על תופעת הדחיינות - היא מקושרת לדיכאון, הפרעת קשב וריכוז ובעיקר לחרדה חברתית. ביבי שחרר, אתה לא כשיר יותר".

ח"כ צביקה האוזר (תקווה חדשה) אמר ב-103FM: "מזל שלפחות בשביל זה צריך 80 אצבעות בכנסת כדי לשנות חקיקה. אני שמח שיואב קיש מתכתב עם מציאות של מלחמת יום כיפור, כי אנחנו נמצאים בסיטואציה הכי דומה למה שהיה אחרי מלחמת יום כיפור. נקום אחרי הקורונה למדינה מרוסקת חברתית וכלכלית". 

ניצן הורוביץ. תוקף את ראש הממשלה

ניצן הורוביץ. תוקףצילום: פלאש 90, גילי יערי

יו״ר מרצ, ח״כ ניצן הורוביץ, אמר בתגובה לדברי קיש כי "מרצ תלחם מלחמת חורמה נגד הניסיון לגנוב את הדמוקרטיה בחסות המשבר הבריאותי. ביבי דחה את המשפט ועכשיו מנסה לדחות את הבחירות בגלל שמספרי התחלואה לא מסתדרים לו לפי הקמפיין. הוא יעשה הכל על מנת למלט את עצמו מאימת הדין. מרצ תלחם מלחמת חורמה נגד הניסיון לגנוב את הדמוקרטיה בחסות המשבר הבריאותי".

ביש עתיד אמרו כי "הליכוד מנסה לדחות את הבחירות בגלל כישלון הטיפול בקורונה. מדובר במהלך אנטי דמוקרטי ולא שפוי במדינת חוק מערבית. ועדת הבחירות המרכזית אמרה שהיא יודעת לנהל את הבחירות בזמן הקורונה ויש לקיים אותן במועדן, כפי שקובע החוק".