גלנט הורה לאסור על כניסתם של ארגונים "המכנים את ישראל מדינת אפרטהייד"

שר החינוך יצא כנגד ארגונים המכפישים את מדינת ישראל וצה"ל, לקראת מפגש של תלמידים בבית ספר בחיפה עם ארגון "בצלם": "הנחיתי לאסור על הכנסתם לבתי ספר של ארגונים הפועלים בסתירה למטרות החינוך הממלכתי או באופן המבזה את חיילי צה"ל"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 17/01/21 18:29 ד בשבט התשפא

גלנט הורה לאסור על כניסתם של ארגונים "המכנים את ישראל מדינת אפרטהייד"
שר החינוך יואב גלנט, צילום: פלאש 90

שר החינוך יואב גלנט הודיע היום (א') כי הנחה את מנכ"ל משרדו ומנהלי המחוזות של משרד החינוך "לאסור על כניסתם לבתי הספר של ארגונים הפועלים בסתירה למטרות החינוך הממלכתי, ובכלל זה כינויה של מדינת ישראל בכינויי גנאי שקריים. או אמירות נגד היותה של ישראל מדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית או פעולה כנגד חינוך לשירות משמעותי בצה"ל או פעולות המיועדות לפגוע או לבזות את חיילי צה"ל בעת או לאחר שירותם".

ההנחיה של שר החינוך מגיעה בעקבות הרצאתו המתוכננת למחר של מנכ"ל הארגון "בצלם", חגי אלעד, בתיכון "הריאלי" בחיפה. בחודש שעבר בוטלה השתתפותו של מנכ"ל "בצלם" במפגש שתוכנן להתקיים בתיכון החיפאי, בעקבות ביקורת מצד ארגוני ימין. עם זאת, החליט בית הספר לקבוע מחדש את המפגש למחר, לצד הפובליציסטית נוה דרומי, המזוהה עם הצד הימני במפה הפוליטית.

חבר הכנסת ניסים ואטורי מהליכוד פנה לשר החינוך יואב גלנט וקרא לו לבטל לאלתר את השתתפותו של חגי אלעד במפגש עם תלמידי התיכון.

שר החינוך יואב גלנט מסר את הסיבה העומדת מאחורי ההחלטה: "משרד החינוך תחת הנהגתי חרט על דגלו את קידומם של ערכים ציוניים, יהודיים ודמוקרטיים, והוא פועל בהתאם; בין היתר כדי לעודד את בוגרי מערכת החינוך לגיוס משמעותי לצה״ל המהווה את כלי המגן של ישראל ותנאי מרכזי לקיומה.
לא נאפשר לארגונים המכנים את מדינת ישראל "מדינת אפרטהייד" להרצות בפני תלמידים העומדים בפני גיוס לצה"ל. הנחיתי את מנכ"ל המשרד ומנהלי המחוזות והאגפים לאסור על כניסתם של ארגונים אלו למערכת החינוך".