גרנק: "קורא לעימות בין המתמודדים, רק בשקיפות נחזיר את האמון לציבור"

המועמד לראשות הבית היהודי איתי גרנק פנה בתחילת שבוע לחגית משה וניר אורבך בבקשה לערוך עימות פומבי. גרנק: "בואו נקבע פורמט מוסכם לעימות, רק בשקיפות נחזיר את האמון לציבור

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 15/01/21 07:48 ב בשבט התשפא

גרנק: "קורא לעימות בין המתמודדים, רק בשקיפות נחזיר את האמון לציבור"
איתי גרנק, צילום: יהושע מנשה

ארבעה ימים לבחירות לראשות הבית היהודי והמירוץ מתחמם ועולה מדרגה. המועמד לראשות הבית היהודי איתי גרנק פנה מתחילת השבוע בבקשה חוזרת לחגית משה ויאיר אורבך לערוך עימות משותף שבמסגרתו יפרוש כל אחד מהמועמדים את משנתו הפוליטית והאידאולוגית בכל הנוגע לעתיד מפלגת הבית היהודי, אך לבינתיים טרם ניתנה הסכמה מצד המועמדים האחרים.

סקר פריימריז בבית היהודי: מרוץ צמוד בין חגית משה וניר אורבך

על פי גרנק, הוא מציע לקיים פאנל שיכלול מספר נושאי ליבה בוערים על סדר היום של המפלגה בהם איחוד מפלגות הציונות הדתית,  פריימריז פתוחים, גרעון המפלגה, שקיפות וחובות לסניפים. הוא מביא דוגמא מעימות דומה שנערך בבחירות 2013 בין נפתלי בנט לזבולון אורלב וכן מבחירות 2015 בהן נערך עימות בין המועמדים השונים. אורבך ומשה, כאמור, טרם החזירו תשובה בנושא.

גרנק: "כבר בתחילת השבוע פניתי לעמיתיי בבקשה לקיים עימות מכובד ומהותי שיאפשר לחברי המרכז שמשמשים כאדנית מרכזית במפלגה להבין את השקפת עולמו של כל אחד מהמועמדים בסוגיות החשובות שעומדות על הפרק. אני פונה לחבריי המועמדים; בואו נקבע עוד השבוע פורמט מוסכם לעימות מכבד להשמעת עמדותינו בציבור. רק כך נוכל להחזיר את האמון הציבור במפלגה ונציגיה ובעז"ה לצאת מחוזקים מהמשבר בו היא מצויה". 

מסביבתו של ניר אורבך טענו כי העניין בשיקול, ובסביבתה של חגית משה סירבו להגיב.