עתירה נגד ניר אורבך: מנצל את קבוצות הוואטסאפ של המפלגה לקידום עצמי

עתירה הוגשה ליו"ר ועדת הבחירות בבית היהודי, לאחר שעלתה טענה שמנכ"ל המפלגה, המתמודד על ראשות הבית היהודי - מנצל את קבוצת ההודעות המשותפת של חברי המפלגה כדי לקדם את הקמפיין שלו, מבלי לתת הזדמנות שווה למתחריו

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 14/01/21 21:50 א בשבט התשפא

עתירה נגד ניר אורבך: מנצל את קבוצות הוואטסאפ של המפלגה לקידום עצמי
צילום: מאיר אליפור

בעוד חמישה ימים יתקיימו הפריימריז לראשות הבית היהודי, כאשר הקרב מתנהל בין שלושה מועמדים: מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך, סגנית ראש עיריית ירושלים חגית משה, ואיתי גרנק. על אף הזמן הקצר שנותר, השלושה פצחו בקמפיין מסיבי על מנת להביא את חברי מרכז המפלגה להצביע עבורם. אלא ששוקי זוהר, מוותיקי המפלגה וממקורביו של זובולון אורלב, הגיש עתירה נגד הקמפיין של המועמד ניר אורבך. בעתירה הוא טוען כי אורבך מנצל את קבוצות הוואטסאפ של חברי המרכז לקידום אישי.

אורבך כאמור משמש כמנכ"ל המפלגה, וככזה הוא עדיין מנהל את המרכז כרגיל, שזה אומר בין היתר הפצת הודעות בקרב חברי המרכז. בעתירה שכתב ליו"ר ועדת הבחירות בבית היהודי, עו״ד יעל דולב, כתב זוהר נגד אורבך: "על פי הידוע לנו, חרף העובדה שמר אורבך בחופשה, מחזיק מר אורבך במשאבי המפלגה בהם מכשיר טלפון נייד ואמצעי תקשורת אחרים. בהיותו מנכ״ל המפלגה הקים מר אורבך קבוצות ווטסאפ לשימוש המפלגה, בהן הוא משמש כמנהל בקבוצה". זוהר חושף כי אורבך ניצל את הקבוצה לשליחת קידום עצמי בקבוצות, אפשרות שאינה אפשרית עבור שני מתחריו.

" כעת, משתמש מר אורבך באותן קבוצות, לניהול הקמפיין לבחירתו" כותב זוהר בעתירה ומפרט בדוגמאות מצולמות מקבוצת הוואטסאפ של חברי המרכז. " על פי כל דין, ידוע, כי מועמד אינו ראשי להשתמש במשאבי המפלגה לצורכיו הפרטיים. הדברים נכונים אחת כמה וכמה כאשר מדובר במנכ״ל המפלגה. מעבר לאיסור כאמור, שימוש במשאבי המפלגה יש בה כדי להעניק יתרון לא הוגן למר אורבך, על פני המועמדים האחרים" הוסיף זוהר בכתב העתירה.

מתוך קבוצת הוואטסאפ של חברי מרכז הבית היהודי

מתוך קבוצת הוואטסאפ של חברי מרכז הבית היהודיצילום: צילום מסך

מתוך קבוצת הוואטסאפ של חברי מרכז הבית היהודי

מתוך קבוצת הוואטסאפ של חברי מרכז הבית היהודיצילום: צילום מסך

לסיום נדרש בסיום כתב העתירה: "אשר על כן, מתבקשת יו״ר ועדת הבחירות הנכבדה להורות למר אורבך והצוות שעמו להפסיק, לאלתר, להשתמש בכל משאב של מפלגת הבית היהודי, לצורך הקמפיין האישי שלו. בכלל אלו לרבות ומבלי למעט, שימוש בעובדי המפלגה, בקבוצות ווטסאפ שהוקמו לצורכי המפלגה, מחשבי המפלגה, ונתונים הידועים לו מתוקף תפקידו וכיוצא בזה". 

בתגובה לעתירה הורתה ועדת הבחירות לניר אורבך לחדול משימוש במשאבי המפלגה, המשיב מתבקש עד לקבלת החלטה להימנע מכך.


להורדת הקובץ

מסביבתו של ניר אורבך נמסר: אין תגובה