שמונה ימים לפריימריז: חגית משה מאבדת תמיכה דווקא בירושלים

המועמדת לראשות הבית היהודי, מאבדת תמיכה דווקא בסניף ירושלים, בכירים מהסניף מודיעים כי לא יצביעו עבורה. מסביבתה טוענים כי הדברים לא נכונים: "רוב מוחץ של חברי המרכז מכל רחבי הארץ תומכים במועמדותה"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 11/01/21 23:05 כז בטבת התשפא

שמונה ימים לפריימריז: חגית משה מאבדת תמיכה דווקא בירושלים
מאבדת תמיכה בבית. חגית משה, צילום: ארנון בוסאני

בעוד שמונה ימים בלבד יערך בחירות לראשות הבית היהודי כאשר השמות המובילים להיבחר הם מנכ"ל המפלגה ניר אורבך וסגנית ראש עיריית ירושלים חגית משה. משה שעומדת גם בראש הבית היהודי בירושלים, ובשל כך הייתה אמורה לזכות באהדה בסניף גדול וחשוב כזה, נתקלת במחסום דווקא בסניף שלה. 

למערכת כיפה נמסר כי בכירים בסניף ירושלים חוזרו לאחרונה על ידי מטה חגית משה לוודא הצבעה. נכון להיום לא נמצא מועמד מוסכם על בכירי הסניף והדעות עדיין חלוקות, חברי מרכז בכירים מוסרים שהסניף ברובו אינו תומך בסגנית ראש העיר. בשיחה עם אחד הבכירים נמסר כי "אנחנו עוד מאוכזבים מהתנהלות שלה בעיר בחמש שנים האחרונות, היא לא דאגה לציונות הדתית, לא דאגה למינויים של נציגים מהמגזר, ובזמנה כוחו של אריה קינג ומפלגת התעוררות בירושלים רק גדלו על חשבוננו".

"אנחנו לא חושבים שהיא צריכה לעלות לליגה הארצית כשהיא לא מצליחה בליגה המקומית" נמסר, "אנשים התעוררו, הסניף הירושלמי רובו ככולו לא יתמוך בחגית משה". מנגד נמסר כי בסניף לא קיימת תמיכה במועמדים האחרים: "מדובר בחלופות רעות, אנו לא נתמוך באף אחד". סניף ירושלים נחשב לאחד הסניפים החרד"ליים יותר וחוץ מחוסר מועמד מייצג עבורם, גם בפיצול שבין בנט לסמוטריץ' הם נוטים לתמוך בסמוטריץ'. לגבי הדיווחים כי משה דווקא תעדיף ללכת עם סמוטיריץ' מאשר בנט אמרו: "זה לא נכון בשום צורה. אף אחד לא בדק את דעותיה של חגית משה מדובר באשת מרכז-שמאל, היא מצייגת חיבור לסמוטריץ' רק כדי להיות ההיפך מאורבך שהולך עם בנט. עם כל הכבוד לחגית משה הדעות שלה רחוקות מהבית היהודי". 

מסביבתה של סגנית ראש העיר ויו"ר סניף ירושלים חגית משה, סבורים כי מי שעומד מאחורי השמועות הוא ניר אורבך, ושמדובר בדברים שאינם נכונים: " במקום שמנכ"ל המפלגה יתעסק בלסכסך בין חברי סניף ירושלים, כדאי שיהיה עסוק בשאלה כיצד המפלגה היום בחובות עתק ואיך אחרי 9 שנות מנכ"לות ו4 חודשים בהם הוא נערך לבחירות כה מעט חברי מרכז הסכימו לתמוך בו, בזמן שרוב מוחץ של חברי המרכז מכל רחבי הארץ תומכים במועמדותה של סגנית ראש העיר ירושלים חגית משה, שתוביל את המפלגה לדרך חדשה ועצמאית לטובת הציונות הדתית".