מינוי המפכ"ל נדחה עקב ישיבת הממשלה שבוטלה

משבר בממשלה לאחר נאום גנץ שקרא להחלפת שלטון נתניהו בקרב מפלגות השמאל-מרכז. מזכיר הממשלה הודיע על ביטול הישיבה עד להודעה חדשה, ישיבה בה היו צריכים להביא לאישור אחרון את מינוי המפכ"ל החדש

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/01/21 22:01 כז בטבת התשפא

מינוי המפכ"ל נדחה עקב ישיבת הממשלה שבוטלה
צילום: Marc Israel Sellem/POOL

לאחר נאום גנץ ראש הממשלה יצא בהודעה כי שיבת הממשלה תדחה, מבלי לתת תאריך חדש, בישיבה הזו היו אמורים לאשר את מינוי המפכ"ל. בהודעה הרשמית של מזכיר הממשלה נכתב: "חברי הממשלה לילה טוב. ישיבת הממשלה שנועדה להתקיים מחר יום שלישי 12/1/2021 נדחית למועד אחר. על המועד החדש תבוא הודעה". כאמור ההודעה מעידה על משבר בממשלה לאחר נאום גנץ שקרא למפלגות השמאל מרכז להחליף את נתניהו.

הישיבה הייתה אמורה להביא לאישור את מינוי המפכ"ל החדש, את קובי שבתאי, לאחר שהמינוי כבר אושר בכל הוועדות המקדימות. כעת נותר רק אישור אחרון של הממשלה ובכך להביא מפכ"ל למשטרה לאחר למעלה משנתיים בהם לא שימש אדם בתפקיד מאז סיום הקדנציה של רוני אלשיך.  שבתאי, בן 56, נחשב לקונצנזוס במינוי ובליכוד במיוחד, אך בעקבות דחיית הישיבה כך גם המינוי יתאחר.

לאחר הודעת הדחייה פרסם שר הביטחון גנץ הודעה תוקפנית על דחיית הישיבה : "למשטרת ישראל לא יהיה מחר מפכ״ל קבוע, לא תמונה נציבת שב״ס ולא ימונו 36 שגרירים במדינות חשובות בגלל שנתניהו החליט לבטל את ישיבת הממשלה. שוב הוכח ששיקולים אישיים ורק הם מובילים את נתניהו. אעשה הכל כדי שייבנה כוח פוליטי חזק וגדול שיוציא את ביבי מבלפור. אם האגו ילך, ביבי ילך".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן