מרכז הבית היהודי הכריע: הפריימריז ייערכו במרכז

מרכז הבית היהודי קיבל החלטה על קיום הבחירות המקדימות ליו"ר המפלגה ולרשימה לכנסת בקרב חברי המרכז, על רקע הודעת היו"ר רפי פרץ על פרישה, והודעת המנכ"ל ניר אורבך כי יתמודד על ראשות המפלגה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 05/01/21 22:01 כא בטבת התשפא

מרכז הבית היהודי הכריע: הפריימריז ייערכו במרכז
מרכז הבית היהודי. ארכיון, צילום: פלאש 90, יהודה חיים

הבחירות לראשות הבית היהודי ולקביעת הרשימה לכנסת יתקיימו בקרב חברי מרכז המפלגה, כך הכריע היום (ג') מרכז הבית היהודי. ההצעה, שהתקבלה ברוב של 384 נגד 40, אומרת כי יו"ר המפלגה וחברי הכנסת ייבחרו בבחירות ישירות על ידי כלל חברי מרכז המפלגה.

כזכור, חוקת הבית היהודי קובעת כי היו"ר וחברי הרשימה ייבחרו על ידי מתפקדי המפלגה, אך בשל לוח הזמנים הקצר וכמובן הגבלות הקורונה, הועברו (ולמעשה הושארו) הבחירות במרכז המפלגה. טרם נקבע תאריך לקיום הבחירות, אך ההערכה היא כי הדבר יקרה בימים הקרובים.


(מרכז הבית היהודי, ארכיון)

היום הודיע יו"ר הבית היהודי, השר רפי פרץ, כי לא יתמודד בבחירות הקרובות בראשות הבית היהודי, ולא יתמודד על ראשות המפלגה בפריימריז. פרץ כתב כי "בחירת מנהיג חדש לבית היהודי והתחדשות פני המפלגה הם צורך השעה. זה הזמן לתת לכוחות חדשים לפרוץ ולהנהיג, ואני אעשה כל מאמץ שנצליח".

בהמשך הערב הודיע מנכ"ל המפלגה, ניר אורבך, כי יתמודד לראשות הבית היהודי. אורבך כתב כי "מוקדם להספיד את הבית היהודי, בכנסת ה-24 נחזור להיות כוח מוביל ומשפיע בכל תחום".