בנט: "תודה רבה הרב רפי"

יו"ר ימינה התייחס לפרישתו של מי שהחליף אותו בראשות הבית היהודי, ובהמשך בראשות משרד החינוך: "תמיד פעל למען המדינה, ואין לי ספק שימשיך בכך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/01/21 16:12 כא בטבת התשפא

בנט: "תודה רבה הרב רפי"
בנט ורפי פרץ, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, התייחס אחר הצהריים (ג') לפרישתו של יו"ר הבית היהודי, רפי פרץ, מהחיים הפוליטיים, לאחר שנתיים בתפקידו. לדברי בנט, "‏הרב רפי פרץ הוא איש עתיר זכויות שעשה רבות למען עם ישראל וארץ ישראל לאורך שנים רבות של עשייה ציבורית.

"כטייס קרב, כרב צבאי ראשי, כמחנך ומייסד מכינה, כשר ואיש ציבור - תמיד פעל למען המדינה, ואין לי ספק שימשיך בכך. תודה הרב רפי, ובהצלחה רבה בדרכך החדשה".

רפי פרץ פורש מהחיים הפוליטיים

מוקדם יותר הגיש יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', לפרישת פרץ וכתב כי "הרב רפי ראוי להערכה גדולה על התייצבותו לדגל לפני כשנתיים ועל תרומתו רבת השנים למדינת ישראל. אני מאחל לו הצלחה גדולה". כתב סמוטריץ' על מי שהיה עמיתו לרשימה שלוש פעמים ברציפות.

סמוטריץ' הוסיף כי "ראויה הציונות הדתית לבית פוליטי אחד ומאוחד שישא בגאון את דגליה, ערכיה, ומפעליה, וידע להכיל את הגוונים השונים בה". בהמשך קרא לחברי הבית היהודי לאשר את הסכם איחוד המפלגות: "חבריי במרכז הבית היהודי, זה הזמן לאשר ולממש את הסכם המיזוג שנחתם בין המפלגות לפני הבחירות האחרונות, לבחור הנהגה מוסכמת ומשותפת, ולהביא בשורת אחדות גדולה".

כזכור, אחר הצהריים (ג') הודיע יו"ר הבית היהודי, השר רפי פרץ, על פרישתו מהפוליטיקה. בפוסט שפרסם הודיע יו"ר הבית היהודי כי לא יתמודד בבחירות הקרובות: "בחירת מנהיג חדש לבית היהודי והתחדשות פני המפלגה הם צורך השעה. זה הזמן לתת לכוחות חדשים לפרוץ ולהנהיג, ואני אעשה כל מאמץ שנצליח".

בן גביר: "ההתדרדרות החלה כשהוא תקע בי סכין בגב"

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, הגיב גם הוא לפרישת פרץ ואמר כי "היום הזה הוא לא יום שמח עבורי, אבל הוא כן יום שצריך להיצרב בתודעת כל פוליטיקאי".

לדברי בן גביר, "ההתדרדרות הפוליטית של הרב רפי פרץ החלה כאשר הוא תקע בי סכין בגב והפר ברית פוליטית עם עוצמה יהודית כמה דקות לפני סגירת הרשימות.
לציונות הדתית מגיע יותר. בבחירות הקרובות תהיה אלטרנטיבה ובית לציונות הדתית, לימין ולכל אוהבי ישראל ויקום חיבור של אחדות אהבה ועשיה למען עם ישראל".