סמוטריץ': "זה הזמן למזג את המפלגות ולבחור הנהגה מוסכמת"

יו"ר האיחוד הלאומי כתב כי רפי פרץ "ראוי להערכה גדולה", וקרא לחברי הבית היהודי לאשרר את הסכם האיחוד עם מפלגתו: "זה הזמן לאשר ולממש את הסכם המיזוג שנחתם בין המפלגות ולבחור הנהגה מוסכמת ומשותפת"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 05/01/21 15:53 כא בטבת התשפא

סמוטריץ': "זה הזמן למזג את המפלגות ולבחור הנהגה מוסכמת"
סמוטריץ', צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

ההודעה של השר רפי פרץ על פרישתו מראשות הבית היהודי כבר מכה גלים, והראשון להגיב הוא יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', שקורא לאחד את שתי המפלגות, ולא מותיר הרבה ספקות באשר לדעתו מי צריך לעמוד בראשון.

רפי פרץ פורש מהחיים הפוליטיים

"הרב רפי ראוי להערכה גדולה על התייצבותו לדגל לפני כשנתיים ועל תרומתו רבת השנים למדינת ישראל. אני מאחל לו הצלחה גדולה". כתב סמוטריץ' על מי שהיה עמיתו לרשימה שלוש פעמים ברציפות.

סמוטריץ' הוסיף כי "ראויה הציונות הדתית לבית פוליטי אחד ומאוחד שישא בגאון את דגליה, ערכיה, ומפעליה, וידע להכיל את הגוונים השונים בה". בהמשך קרא לחברי הבית היהודי לאשר את הסכם איחוד המפלגות: "חבריי במרכז הבית היהודי, זה הזמן לאשר ולממש את הסכם המיזוג שנחתם בין המפלגות לפני הבחירות האחרונות, לבחור הנהגה מוסכמת ומשותפת, ולהביא בשורת אחדות גדולה".

כזכור, אחר הצהריים (ג') הודיע יו"ר הבית היהודי, השר רפי פרץ, על פרישתו מהפוליטיקה. בפוסט שפרסם הודיע יו"ר הבית היהודי כי לא יתמודד בבחירות הקרובות: "בחירת מנהיג חדש לבית היהודי והתחדשות פני המפלגה הם צורך השעה. זה הזמן לתת לכוחות חדשים לפרוץ ולהנהיג, ואני אעשה כל מאמץ שנצליח".

בן גביר: "ההתדרדרות החלה כשהוא תקע בי סכין בגב"

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, הגיב גם הוא לפרישת פרץ ואמר כי "היום הזה הוא לא יום שמח עבורי, אבל הוא כן יום שצריך להיצרב בתודעת כל פוליטיקאי".

לדברי בן גביר, "ההתדרדרות הפוליטית של הרב רפי פרץ החלה כאשר הוא תקע בי סכין בגב והפר ברית פוליטית עם עוצמה יהודית כמה דקות לפני סגירת הרשימות.
לציונות הדתית מגיע יותר. בבחירות הקרובות תהיה אלטרנטיבה ובית לציונות הדתית, לימין ולכל אוהבי ישראל ויקום חיבור של אחדות אהבה ועשיה למען עם ישראל".