"יש צורך לסגור הכל אם רוצים להוריד תחלואה"

מנכ"ל משרד הבריאות מבהיר כי אין ברירה אלא להחמיר את ההגבלות, ומבהיר כי מבצע החיסונים מתקדם בהתאם לתכנון: " כל הזמן אמרנו שהכמות תלויה בקצב הגעת החיסונים. פועלים להביא עוד חיסונים"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 03/01/21 07:46 יט בטבת התשפא

"יש צורך לסגור הכל אם רוצים להוריד תחלואה"
ארכיון, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

האם מגבלות הסגר, שלמעשה לא קיים וכמעט לא נאכף כרגע, יוחמרו בימים הקרובים? אמש (מוצ"ש) הודיע משרד הבריאות כי ידרוש הטלת סגר מלא לשבועיים, שיכלול סגירה של כל המשק כולל מערכת החינוך, וההצעה צפויה לעלות בימים הקרובים לקבינט הקורונה.

חוזרים לסגר מלא? נתניהו יכנס דיון בימים הקרובים

הבוקר אומר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, כי נכון לעכשיו אין ברירה אלא להיכנס לסגר מלא. בראיון לכאן חדשות אמר פרופ' לוי כי "על פי התחזיות אנחנו יכולים להכפיל את התחלואה תוך זמן קצר. לכן יש צורך לסגור את הכול, אם אנחנו רוצים להוריד את התחלואה". לדבריו, "יש להטיל מגבלות קשות כדי שנצא מזה, ובמקביל לחסן ולחסן".

אתמול אובחנו בישראל 3,977 נדבקים חדשים בקורונה, מתוך 76,071 בדיקות שתוצאותיהן התקבלו. המספר נמוך כמדי סוף שבוע, אך דווקא שיעור החיוביים ירד באופן חריג, והוא עומד על 5.7%, אחרי שיום קודם לכן עמד כבר על 6.1%.

נכון להבוקר יש בישראל 50,299 חולי ונשאי קורונה פעילים. 1,302 מאושפזים בבתי החולים, מתוכם 729 במצב קשה, ירידה קלה מאז אמש, ו-179 זקוקים להנשמה. מאז יום שישי נפטרו 53 חולי קורונה, ומספר הנפטרים הכולל עומד על 3,391.

"עד סוף ינואר נחסן 2 מיליון אזרחים"

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס גם למבצע החיסונים, ולדיווחים על האטה הצפויה בו, או אפילו עצירתו המוחלטת ב-10 בינואר, אם לא יגיעו משלוחים מסיביים של חיסונים לישראל. לדבריו, "הקדמנו את מבצע החיסונים מעבר למה שהודענו, והלכנו איתו מהר מאוד - עם כמות חיסונים ידועה. כל הזמן אמרנו שהכמות תלויה בקצב הגעת החיסונים. אנחנו פועלים כדי להביא עוד חיסונים, והסיכויים לכך לא רעים".

לדבריו, עד סוף ינואר תחוסן רוב האוכלוסייה המבוגרת בישראל, והדבר יפחית את התחלואה: "נגמור לחסן עד סוף ינואר כשני מיליון תושבים, מרביתם בגיל מבוגר. הדבר הזה ייתן ירידה בתחלואה, אבל עדיין לא מספיק כדי לומר 'לא צריך יותר מגבלות'".