סמוטריץ': "אני רוצה את השותפות עם בנט"

יו"ר האיחוד הלאומי טען כי הוא מעוניין בריצה משותפת עם ימינה ובנט, ואף הזהיר כי "הציבור לא יסלח למי שיפרק אותנו". עם זאת, בתשובה לשאלה איזו ממשלה יעדיף - עם החרדים בראשות נתניהו או עם המרכז-שמאל בראשות בנט - השיב: "אנחנו רוצים ממשלת ימין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/12/20 19:40 יד בטבת התשפא

סמוטריץ': "אני רוצה את השותפות עם בנט"
סמוטריץ' ובנט, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

בדרך לפשרה והסכמה על ריצה משותפת? יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', התייחס הערב (ג') לדיווחים על כוונותיו לריצה בנפרד מנפתלי בנט, וטען כי הוא מעוניין בשותפות. לדברי סמוטריץ' בראיון לכאן חדשות: "אני רוצה את השותפות עם בנט, היא חייבת להימשך, היא מצוינת ומביאה דברים נהדרים".

המשבר בימינה: "בנט לא יפטר את סמוטריץ'"

סמוטריץ' הוסיף כי "החצי שאני מביא לשותפות הזו הוא המשך נשיאת ערכי ההתיישבות, את תיקון מערכת המשפט", והזהיר כי "הציבור לא יסלח למי שיפרק אותנו".

עם זאת, בהמשך התייחס יו"ר האיחוד הלאומי להעדפותיו לגבי הרכבת הממשלה לאחר הבחירות, ונגע בעניין שעשוי להוות את המחלוקת העיקרית שלו עם נפתלי בנט, אם אכן ירוצו השניים ביחד. בתשובה לשאלת המראיין, קלמן ליבסקינד, "אם אחרי הבחירות יעמדו בפניך שתי אפשרויות: ממשלת ימין בראשות נתניהו או ממשלה עם יש עתיד וחולדאי בראשות בנט, מה תעדיף?" השיב סמוטריץ' באופן ברור: "אין בכלל שאלה, אנחנו רוצים ממשלת ימין".

יש לציין כי סמוטריץ' לא התייחס עד כה לעובדה שיו"ר ימינה הצהיר על מועמדותו לראשות הממשלה, ומתשובתו אף נראה כי לא ישוש, בלשון המעטה, לשבת בממשלה עם מפלגות המרכז-שמאל.

כזכור, אחרי שיו"ר ימינה התראיין ל'אופירה וברקו' ואמר כי "אני מנהיג המפלגה", בתשובה לשאלה על סמוטריץ', יו"ר האיחוד הלאומי לא נותר חייב, ושלח עקיצה לבנט כשהסביר בפוסט מדוע אינו מתראיין לתכניות המשודרות בשבת: "זה סתם בזבוז זמן, ואני מאלה שעובדים קשה ופשוט אין להם זמן מיותר לבזבז..."