כישלון לליכוד: יפעת שאשא-ביטון לא תוכרז כפורשת

בוועדת הכנסת התקיים דיון האם להכריז על הח"כית שחברה לגדעון סער כפורשת, הכרזה שמשמעותה הפעלת סנקציות נגד הח"כ, אך התברר שאין רוב בוועדה להכרזה כזו ובליכוד משכו את הבקשה. ח"כ מיקי זוהר: "דיון פוליטי"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 28/12/20 15:44 יג בטבת התשפא

כישלון לליכוד: יפעת שאשא-ביטון לא תוכרז כפורשת
ח"כ שאשא ביטון, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

ח"כ יפעת שאשא ביטון לא תוכרז כפורשת מהליכוד, ותוכל להתמודד במפלגתו של גדעון סער בלא שתיאלץ לפרוש מהכנסת, ואף לקבל את מימון המפלגות המגיע לה על פי חוק. הדיון בנושא התקיים היום (ב') בוועדת הכנסת, ולאחר דיון של כשלוש שעות התברר שאין רוב בוועדה להכרזה על שאשא-ביטון כפורשת, ויו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר משך את הבקשה.

ח"כ מיקי זוהר אמר לאחר שמשך את הבקשה כי "הדיון היה פוליטי. אלך עם הנושא לוועדת הבחירות. זה יום עצוב לכנסת". יו"ר הוועדה ח"כ איתן גינזבורג השיב לו: "הדיון היה ענייני, הסתמן רוב לשלילת הבקשה".

זוהר הסביר בדיון כי הבקשה נועדה למנוע "מצב שבו חבר כנסת יחליט לפני הבחירות להתמודד עם מישהו אחר, והוא לא יצטרך לפרוש כי לכל ההסכמים שייחתמו בכנסת לא יהיה תוקף. זה המצב שאנחנו רוצים?" לדבריו,  "דבר אחד יקרה: בפעם הבאה שיהיו בחירות, יהיו כאן מעברים בין מפלגות כמו במערב הפרוע".

בתגובה אמרה ח"כ שאשא-ביטון בדיון כי  "אפילו בישיבות הסיעה של הליכוד, הנוכחות שלי הייתה רבה יותר מחברי כנסת רבים, הייתי חלק מהסיעה, הצבעתי יחד עם הליכוד גם בימים הקשים שהכפשתם אותי בלי סוף בתקשורת. בשום מקום, למעט בשבוע האחרון, לא דיברתי רעה על הליכוד. שמרתי על הכבוד שלכם עד שהודעתי שאתמודד במפלגה אחרת".

היא הוסיפה כי "אני לא לוקחת איתי כלום. לא לוקחת מנדט. לא לקחתי שקל מהליכוד, לא לוקחת דקות שידור מהליכוד ולא לוקחת שום דבר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן