כחול לבן מתפרקת: חיימוביץ וזמיר בחוץ, אשכנזי מחפש את דרכו

לאחר עזיבתו של ח"כ אסף זמיר, גם ח"כ מיקי חיימוביץ' מוצאת את דרכה אל מחוץ למפלגת כחול לבן. "לא אתמודד ברשימת כחול לבן לכנסת הקרובה. זוהי החלטה שאני שלמה איתה". השר גבי אשכנזי שוקל את המשך דרכו

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/12/20 21:34 יב בטבת התשפא

כחול לבן מתפרקת: חיימוביץ וזמיר בחוץ, אשכנזי מחפש את דרכו
חיימוביץ' וגנץ. כחול לבן מתפרקת, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

מיקי חיימוביץ' פרסמה הערב (א') כי בפגישה עם שר הביטחון בני גנץ, סיכמו השניים על סיום דרכם הפוליטית המשותפת. "לא אתמודד ברשימת כחול לבן לכנסת הקרובה. זוהי החלטה שאני שלמה איתה". ההחלטה על סיום דרכה מגיעה על רקע הצבעתה במליאת הכנסת נגד דחיית התקציב, הצבעה שהובילה לפיזור הכנסת.

אסף זמיר לא ייכלל ברשימת כחול לבן בבחירות הקרובות

חיימוביץ' כתבה בהודעתה כי היא גאה על ההצבעה שלה. "אני חשה הקלה גדולה על ההצבעה שלי, שהובילה לפיזור הכנסת. כבר באותם הימים הפערים האידאולוגים בין דרכי ומצפוני לבין הדרך שבה הלך גנץ העמיקו עד שהפכו לבלתי ניתנים לגישור, ויצאתי מנקודת הנחה שלא אתמודד ברשימה בבחירות הבאות".

עוד היא כתבה: "מצפוני שלם ואני גאה על הדרך שבה הצבעתי במטרה למנוע מנתניהו למרוח ולהרוויח עוד זמן בתפקידו, אחרי חצי שנה שבה ניהל את המדינה רק על פי האינטרס האישיים והפוליטיים שלו. אני מודה לגנץ על השותפות והאמון, ומודה לו על הזכות לנהל את ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת. אני מאחלת לו הצלחה בהמשך דרכו".

נזכיר כי מוקדם יותר היום, הודיע ח"כ אסף זמיר כי לא ייכלל ברשימת כחול לבן לכנסת הבאה: "היום זימן אותי בני גנץ לפגישה בה הודיע לי כי בעקבות הצבעתי בשבוע שעבר לא אכלל ברשימת כחולבן לכנסת. אינני מתחרט ואני שלם עם הצבעתי. נפרדנו כידידים והודיתי לו על האמון שנתן בי עד כה והפצרתי בו לעשות כל שצריך כדי שהמרכז שמאל יגיע מאוחד לבחירות במבנה שיאפשר התמודדות על השלטון".

באתר ynet דווח כי שני הח"כים אינם היחידים שיעזבו את המפלגה. הערב מסתמן כי גם שר החוץ גבי אשכנזי, מספר שתיים ברשימה, נמצא בדרכו החוצה מהמפלגה. בבוקר הוא נפגש עם גנץ, ולמרות שלא התקבלה החלטה, הראה שהשותפות הפוליטית ביניהם תסתיים. אשכנזי שוקל את צעדיו אך טרם החליט אם לסיים עם הפוליטיקה או אולי להקים מפלגה חדשה.