הליכוד: "כחול לבן משבשים את הסגר" | כחול לבן: "לא נקבל הטפות מוסר"

המחלוקת סביב הגבלות הסגר תופסת תאוצה גם לאחר שהסגר נכנס לתוקפו. בליכוד טוענים כי בכחול לבן מסכנים את אזרחי ישראל עם פתיחת מערכת החינוך. מנגד, בכחול לבן אומרים כי לא יקבלו הטפות מוסר מנתניהו שמביא מאות אלפי משפחות לפת לחם

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/12/20 21:04 יב בטבת התשפא

הליכוד: "כחול לבן משבשים את הסגר" | כחול לבן: "לא נקבל הטפות מוסר"
צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

בליכוד תוקפים הערב (א') את התנהלות מפלגת כחול לבן בכל הקשור לסגר השלישי. עיקר המתקפה מגיע על רקע פתיחת מערכת החינוך, החלטה לה היה שותף ח"כ רם שפע מכחול לבן בתפקידו כיו"ר ועדת החינוך בכנסת. "כחול לבן מסכנים את חייהם של אזרחי ישראל בכך שהם משבשים את הסגר מסיבות פוליטיות כדי להאריך את הסגר במהלך הבחירות", תקפו בליכוד.

"בזמן שהתחלואה עולה דרמטית והמוטציה מתפשטת בישראל. זה יביא עוד מתים ויאריך את הזמן בו העסקים סגורים". בליכוד קראו לחבריהם בממשלה המתפרקת, להצטרף למאמץ במלחמה בקורונה: "כחול לבן חייבים להפסיק עם המשחקים הפוליטיים ולהצטרף לראש הממשלה נתניהו במאמץ לסגר הדוק ומהיר יחד עם מבצע חיסונים ענק שיביא את ישראל להיות אחת המדינות הראשונות בעולם שיוצאות מהקורונה ופותחות את הכלכלה".

בכחול לבן לא נשארו חייבים ותקפו בחזרה: "בכל מדינות העולם מערכת החינוך פועלת גם בסגר. נתניהו, שמנע טיפול במוקדי הדבקה והעלאת הקנסות משיקולים פוליטיים צרים, ממשיך להשתמש בקורונה לצרכיו הפוליטיים".

הביקורת שנשמעה בכחול לבן, כוונה גם אישית נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו: "לא נקבל הטפות מוסר ממי שמביא מאות אלפי משפחות לפת לחם ולא העביר תקציב רק כדי להימלט מהדין ולפגוע במערכת המשפט".

נזכיר כי מוקדם יותר היום ועדת החינוך של הכנסת, בראשות רם שפע, פסלה את תקנות הסגר שהתקבלו בממשלה, הנוגעות ללימודים בבתי הספר, וקבעה שכל מערכת החינוך תפעל במהלך הסגר, ולא רק כיתות א'-ד' ו-י"א-י"ב.