גבי אשכנזי בדרך החוצה מכחול לבן?

ההערכה היא כי שר החוץ קרוב לעזיבת המפלגה, אך עשוי להישאר עם גנץ, אם האחרון יציע לו את הנהגת המפלגה, והוא עצמו יהפוך להיות מספר 2

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/20 07:24 יב בטבת התשפא

גבי אשכנזי בדרך החוצה מכחול לבן?
שר החוץ גבי אשכנזי , צילום: Miriam Alster/Flash90

על רקע המשבר בכחול לבן, היו"ר בני גנץ בחר לדחות הצהרה שתכנן למוצ"ש, והיא ככל הנראה תתקיים היום (א'). בד בבד, נראה כי הסיכוי ששר החוץ גבי אשכנזי יישאר במפלגה נמוך מאוד, כך על פי דיווח ב'ישראל היום' הבוקר. 

התרחיש שבו יישאר שר החוץ בכחול לבן הוא כזה שבמסגרתו גנץ יחליט לפרוש, ולחלופין, יציע לאשכנזי את ההובלה ויעבור למעשה להיות סגנו. מדובר ברעיון שנשמע על ידי כמה שרים וחברי כנסת של המפלגה.


(שר החוץ גבי אשכנזי)

ככלל, מפלגת כחול לבן נמצאת בשבועות האחרונים במצב של התפרקות בעקבות הירידה בסקרים, הפרסומים הלא מחמיאים וכן הקרע בין חברי מפלגתו של גנץ, שחלקם טוענים להיעדר מנהיגות. מעבר לכך, חברי מפלגה רבים, ובהם שרים, שוקלים את המשך דרכם הפוליטית ובודקים חלופות אפשריות לקראת בחירות 2021. 

בימים האחרונים דווח כי שר המשפטים ניסנקורן סיים בוודאות את חלקו במפלגה, והוא צפוי להצטרף לרשימה עם רון חולדאי, ואולי עם עופר שלח. השרה עומר ינקלביץ' מגששת גם היא את דרכה, ובעבר דווח כי היא עשויה להצטרף ל'ימינה', ונראה כי שרים וח"כים נוספים מחפשים פלטפורמות פוליטיות אחרות.