אלקין נגד נתניהו: "מסוכן לישראל"

השר המתפטר, שהצטרף לגדעון סער, פתח במתקפה על ראש הממשלה: "לא נשב עם נתניהו בשום קונסטלציה, כי השיקול האישי מוביל אותו בקבלת ההחלטות. וזה הופך להיות מסוכן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/12/20 20:32 יא בטבת התשפא

אלקין נגד נתניהו: "מסוכן לישראל"
זאב אלקין, צילום: יוסי שוואב

אלקין עולה למתקפה. בראיון ראשון מאז עזב את הליכוד, התפטר מהממשלה והכנסת והצטרף למפלגתו של גדעון סער, אומר השר לשעבר ואיש סודו לשעבר של ראש הממשלה, כי נתניהו מסוכן לישראל.

בראיון הערב (מוצ"ש) לחדשות 12 אמר אלקין כי "קיבלתי המון תגובות. התגובות הכי מעניינות הגיעו מהליכוד משלושה סוגים - תגובות נאצה, אני מבין את זה. זו החלטה מאוד קשה לעזוב את הליכוד כי אני מאוד אוהב את התנועה והפעילים. הסוג שני - תגובות שאנחנו נלך אתכם ונצטרף אליכם. הסוג השלישי הוא תגובות מהליכודניקים שאמרו - יהיה לנו קשה לשים פתק אחר אבל כל מילה שלכם בסלע. לא ציפיתי לזה. אלה התגובות שקיבלתי מפעילי המפלגה שלי".

"אפשר למצוא הרבה מאוד ראיונות שלי שבהם אני משבח את בנימין נתניהו", אמר אלקין, "וגם בנאום אמרתי שאני מאוד מעריך אותו על תרומתו למדינה. אבל הבן אדם הזה משתנה והשתנה מול העיניים שלי - במיוחד בשנה האחרונה".

לדבריו, "המאזן בין התועלת למדינה ובין הדברים הבעייתיים היה בעבר לטובת התועלת למדינה. בשנתיים ובמיוחד בשנה האחרונה זה השתנה, זו טרגדיה בעיני. הסיפור האישי, השיקול האישי, גם הסביבה וגם מה שקורה לו (לנתניהו), הפך הרבה יותר דומיננטי. "
מדינת ישראל הייתה צריכה בחירות באמצע משבר הקורונה? אני באתי אליו לפני כמה שבועות הפצרתי בו לעצור את זה וראיתי שאין לו עניין. כל מה שראינו בכנסת היה כדרור והעברת האשמות. מה שקרה ביציאה לבחירות שלישיות זה היה הסדק הראשון ביני לבין נתניהו. תמיד היו עליות וירידות ביחסים עם נתניהו".

לשאלה האם יישב תחת נתניהו השיב אלקין: "לא נשב עם נתניהו בשום קונסטלציה, כי השיקול האישי מוביל אותו בקבלת ההחלטות. וזה הופך להיות מסוכן. נתניהו מרגיש נרדף, הוא חושד בכולם, האווירה היא של פולחן האישיות, ההתנהלות כמו בחצר ביזנטית, החנופה. את זה בדיוק אנחנו רוצים לשנות. כל האווירה הזאת, שהוא מרגיש נרדף וחושד בכולם, את רואה איך נראה הליכוד היום, התמונות מבית המשפט, השיח של חלק מנבחרי הליכוד. כל התחושה הזו של פולחן אישיות זה לא הליכוד כפי שהוא צריך להיות. את זה אנחנו צריכים לשנות".

בליכוד הגיבו לדבריו של אלקין ועקצו: "מוזר שתוך יומיים שר המים לשעבר עבר מ'ראש הממשלה נתניהו מנהיג ענק שמביא הישגים לישראל' ל'מסוכן לישראל', רק בגלל שסגרו לו את הברז"‎‎.