שקד: לא נאפשר לנתניהו לחמוק ממשפט

שרת המשפטים אומרת כי רשימת ימינה לא תתמוך בחוק צרפתי רטרואקטיבי, מסבירה למה בנט מתמודד לראשות הממשלה, "לבנט יש הכי הרבה ניסיון מכל אלו שרצים", והאם תתמודד בעצמה בעתיד: "כל דבר בעתו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/12/20 12:00 י בטבת התשפא

שקד: לא נאפשר לנתניהו לחמוק ממשפט
ח"כ איילת שקד, צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד מרשימת ימינה, הסבירה הבוקר (ו') בראיון לניסים משעל ברדיו 103FM, מדוע שר הביטחון לשעבר, ח"כ נפתלי בנט, רץ לראשות הממשלה כשהסקרים מנבאים לו מספר נמוך של מנדטים, "יש עוד המון זמן", ולמה הוא בכלל מתאים: "אדם מאוד מתאים לתפקיד והוא מנהל טוב". על החוק הצרפתי אמרה: "לא נתמוך בחסינות ובחוק צרפתי רטרוקאטיבי".

תחילה נשאלה שקד האם עם 14 המנדטים בסקרים בנט יוכל לכבוש את השלטון, והשיבה: "חד משמעית. תראה, אנחנו ראינו שבשבועיים נדדו מנדטים מפה לשם, ואנחנו נמצאים רק בתחילת מערכת הבחירות. שלושה חודשים זה המון זמן. לא המפלגה הכי גדולה מרכיבה את הממשלה אלא מי שיש לו הכי הרבה ממליצים". 

שקד אמרה כי לבנט יש את הניסיון הרב ביותר מבין המתמודדים: "מכל הטוענים לכתר יש לו הכי הרבה ניסיון. בנט היה שר כלכלה, שר החינוך, שר הביטחון. הוא הרבה מאוד שנים חבר בקבינט, ובניגוד לאחרים שצמחו במסדרונות הפוליטיקה בנט הגיע לפוליטיקה מהמגזר הפרטי. הוא הקים חברה, הוא ניהל אנשים, הוא הוציא חשבוניות, ויודע מה זה באמת לעבוד בחוץ". 

על השאלה האם ימינה תלך בסופו של דבר עם נתניהו, השיבה שקד כי "התקשורת באובססיה על השאלה הזו. כל הפוליטיקאים שיקרו סביב הנושא הזה, כולל יועז הנדל וצבי האוזר. אני גם אומרת לך שאם גדעון סער יצטרך להחליט האם להיכנס לסבב בחירות חמישי או ללכת עם נתניהו אז הוא ירוץ חזרה לנתניהו. אנחנו היחידים שמסרבים להיכנס למטחנה הזו".

"אני יודעת בתוך תוכי שנתניהו וגנץ צריכים לעוף הביתה, ואני חושבת שאנחנו צריכים להחליף אותם. אם העם ייתן לנו את הכוח אנחנו צריכים להקים כאן ממשלה רצינית, עם אנשים שמכבדים אחד את השני, ולא מזלזלים".

לדבריה של שקד, בימינה לא מתכוונים לתמוך בחוק הצרפתי. "לא תאפשרו לנתניהו לחמוק מהמשפט?", נשאלה על ידי משעל, והשיבה: "התשובה היא נכון. לא נתמוך בחסינות וחוק צרפתי. אנחנו היחידים שאומרים את האמת".

והאם איילת שקד תתמודד בעתיד לראשות הממשלה? "כל דבר בעתו. לעת הזו בנט הוא מאוד מתאים ובשל לתפקיד הזה. המדינה צריכה היום אנשים שיודעים לתפקד גם במצבי משבר וראינו איך הוא תפקד במשבר הקורונה ואיך אחרים נעלמו".