גנץ: "הגבלת שעות מערכת החינוך שגויה ואני פועל לשנות אותה"

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, תוקף את החלטת הממשלה להגביל את מערכת החינוך, ואומר כי מדיניות הסגרים היא כישלון של נתניהו. "הסגר הוא תוצאה של חוסר יכולת של ראש הממשלה לעמוד בהחלטות שקיבלנו על מדיניות דיפרנציאלית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/12/20 12:01 ט בטבת התשפא

גנץ: "הגבלת שעות מערכת החינוך שגויה ואני פועל לשנות אותה"
צילום: David Cohen/Flash90

במסגרת הסגר הכולל שיחל ביום ראשון הקרוב, עליו החליטו שרי הממשלה אמש, מערכת החינוך תפעל באופן חלקי: גני הילדים, כיתות א'-ד' וכן י"א-י"ב - בין השעות 8:00-13:00 (הורים יוכלו להסיע את ילדיהם החל מ-7 בבוקר ועד השעה 14:00). החינוך המיוחד יוחרג ויתקיים בכל הגילאים. ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, תקף הבוקר (ה') את ההחלטה על הגבלת שעות מערכת החינוך, הגבלה שהיה שותף לה. 

גנץ כתב: "אתמול קיבלנו החלטה קשה על סגר שלישי. קודם כל צריך לומר ביושר ואמרתי זאת גם בישיבת הממשלה, סגר הוא לא ביטוי להצלחה אך לצערי במצב התחלואה הנוכחי הוא מחויב המציאות. הסגר הוא תוצאה של חוסר יכולת של ראש הממשלה לעמוד בסיכומים שהגענו אליהם לאורך התקופה".

"בעוד שמערכת הביטחון הביאה ל-100 אלף בדיקות ביום, השתלטה בתוך ימים על מתווה נתב"ג וקוטעת אלפי שרשראות הדבקה ביום, ראש הממשלה מנע מאיתנו לממש את המדיניות הדיפרנציאלית שסיכמנו עליה: הוא מנע את העלאת הקנסות, הסגרים בערים האדומות היו מעטים מדי ורופפים מדי, לא הטלנו מגבלות בערים כתומות כפי שקבענו וגם היום אין לנו מערך הסברה אפקטיבי לציבור". 

שר הביטחון המשיך: "לאור דרישתי, אנחנו מאפשרים זמן התארגנות סביר ולא סוגרים כבר מחר את המדינה, השארנו חלק ממערכת החינוך פתוח בסגר ונאפשר למקומות עבודה שאינם מקבלים קהל לפעול- זהו הדבר ההגיוני וזה גם מה שהיה צריך לעשות בסגר הקודם".

על מערכת החינוך, כתב: "בנושא שעות פתיחת מערכת החינוך, מדובר בהחלטה שגויה ואני פועל ברגעים אלו בכדי לתקן אותה. והכי חשוב, למרות הכל, לכו להתחסן ושימרו על הכללים".

״לא אתן יד לטרלול מערכת החינוך״

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ רם שפע, הגיב להחלטת הממשלה להגביל את מערכת החינוך. "החלטת הממשלה לגבי תפקוד מערכת החינוך בסגר חסרת הגיון וחיבור למציאות. הפקרת ילדי ה'-י' בבית, לאחר כל כך הרבה חודשים של למידה מרחוק ובמיוחד ההחלטה הבלתי ברורה של פתיחת הגנים רק בין 8:00 ל 13:00 מנוגדות לעמדתי, להגיון ולצרכי השטח. אין בכוונתי לאשר החלטה זו בוועדת החינוך ואני קורא לממשלה לעשות שינוי והתאמות בהקדם".

 "קיבלתי אלפי פניות בשעות האחרונות מהורים ומתלמידים שזועמים על הניתוק בינם לבין מקבלי ההחלטות", הוסיף שפע, "ואני מתכוון לעשות הכול כדי להשמיע את קול זעקתם ולהתאים את התקנות לצרכיהם. ביום ראשון בבוקר אכנס את ועדת החינוך ואני מקווה מאוד שעד אז הממשלה תעביר אלינו תקנות הגיוניות שנוכל לאשר".