ברקת דורש פריימריז בליכוד: "הדרך לחזק את החיבור לשטח"

מרד מבית? לאחר פרישתן של תומכות סער, מיכל שיר ושרן השכל, ראש הממשלה נוטה שלא לקיים פריימריז לקראת הבחירות. ח"כ ברקת: "הליכוד היא התנועה הדמוקרטית היחידה בישראל, אנו צריכים לקיים פריימריז"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 23/12/20 12:12 ח בטבת התשפא

ברקת דורש פריימריז בליכוד: "הדרך לחזק את החיבור לשטח"
צילום: משה ביטון

האם יתקיימו פריימריז בליכוד לקראת הבחירות לכנסת ה-24? לאחר פרישתן של שתי חברות הכנסת המזוהות עם גדעון סער בליכוד, שרן השכל ומיכל שיר, הנטייה בסביבת נתניהו היא לא לקיים פריימריז למפלגה, כפי שהיה בשתי מערכות הבחירות הקודמות. הפעם האחרונה בה התקיימו פריימריז לרשימת הליכוד הייתה לקראת בחירות אפריל 2019, הראשונות בסבב.

עם זאת, ח"כ ניר ברקת, שנחשב למאוכזב הגדול לאחר הקמת הממשלה, כשלא קיבל תיק למרות מיקומו הגבוה יחסית בפריימריז, קרא הבוקר (ד') לקיים בחירות מקדימות לרשימה לכנסת. ברקת כתב כי "הליכוד היא התנועה הדמוקרטית היחידה בישראל ועל כך גאוותנו". 


(ניר ברקת בראיון לכיפה, ארכיון)

לדברי ברקת "לכן אנו צריכים לקיים פריימריז לבחירת הרשימה לכנסת, כי זו חובתנו ל-140,000 מתפקדי הליכוד וזו הדרך שלנו לחזק את החיבור לשטח ולהביא לנצחון הליכוד בבחירות".

עם זאת, ההערכות במערכת הפוליטית הן כי לא יתקיימו פריימריז בליכוד. העלות הגבוהה של המהלך, בצירוף אתגרי הקורונה, לצד העובדה כי נראה שרוב הח"כים ברשימה, שחלקם צפוי להיפלט מהכנסת לאחר הבחירות, יתנגדו למהלך כזה, ונראה כי הוא לא ייצא לפועל.