נתניהו: הולכים לבחירות כי גנץ נכנע לניסנקורן

ראש הממשלה תקף את בני גנץ, ואמר כי "הוא חזר בו בגלל ההתעקשות שלו לתת לניסנקורן לקדם דיקטטורה של פקידי השמאל שרומסים את רצון הציבור". גנץ: "נתניהו מוציא אותנו לבחירות רק כדי שהוא לא יכנס לבית משפט"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 22/12/20 20:07 ז בטבת התשפא

נתניהו: הולכים לבחירות כי גנץ נכנע לניסנקורן
נתניהו, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

ראש הממשלה נתניהו מסר הערב (ג') הצהרה לתקשורת, והתייחס לפיזור הכנסת הצפוי הלילה. נתניהו טוען כי הליכוד לא רצה בחירות, וכי בני גנץ נכנע לאבי ניסנקורן.

סקר מנדטים: סער נצמד לנתניהו

"אני לא רציתי בחירות", אמר נתניהו בהצהרה במשכן הכנסת. "הליכוד לא רצה בחירות, הצבענו פעם אחר פעם נגד בחירות - כולל אתמול בלילה. לצערי גנץ חזר בו מהסיכומים בינינו וזה גורר את המדינה לבחירות. זה קרה בגלל מאבק פנימי במפלגה שלו. הוא חזר בו בגלל ההתעקשות שלו לתת לניסנקורן לקדם דיקטטורה של פקידי השמאל שרומסים את רצון הציבור. אנחנו לא יכולים לתת לזה לקרות". 

לדברי נתניהו, "אם כופים עלינו בחירות אני מבטיח לכם שננצח. הליכוד יביא ניצחון ענק בבחירות משתי סיבות: הראשונה, רוב אזרחי ישראל רואים את המנהיגות וההישגים האדירים שלנו. אנחנו מביאים מיליוני חיסונים, מביאים הסכמי שלום היסטוריים, בולמים את האיום האיראני, הופכים את ישראל לאחת הכלכלות המובילות בעולם". 

נתניהו החל למעשה את קמפיין הבחירות ואמר כי "הסיבה השנייה שננצח היא שההחלטה בבחירות האלה היא ברורה: זאת או ממשלה שתלויה בלפיד ובשמאל, או ממשלת ימין-על-מלא. זאת הבחירה. יש הרבה פוליטיקאים, כל אחד מהם טוען לכתר וטוען שיש לו ניסיון ויכולת להיות ראש ממשלה. רק אתם תשפטו מי מהם פוליטיקאי ומי מהם מנהיג. אבל דבר אחד ברור: אף אחד מהפוליטיקאים האלה לא יוכל להרכיב ממשלה בלי לפיד והשמאל.
הם יכולים לתת הרבה הצהרות ״ימניות״, אבל אין להם דרך אחרת להרכיב ממשלה בלי לפיד ומפלגות השמאל. הדרך היחידה להביא ממשלת ימין על-מלא בלי השמאל, הדרך היחידה להגשים את כל החלומות של הימין, זה להצביע לליכוד - רק לליכוד".

מכחול לבן נמסר בתגובה: "נאשם בפלילים עם 3 כתבי אישום גורר את המדינה ל-4 מערכות בחירות. אם לא היה משפט, היה תקציב ולא היו בחירות". שר הביטחון גנץ אמר כי מדובר ב"ותר שקרים ממילים. ‏נתניהו מוציא אותנו לבחירות רק כדי שהוא לא יכנס לבית משפט - כל גרסה אחרת, היא או טריק, או שטיק.
‏נכנסנו לממשלה כדי להגן על הדמוקרטיה, כל נאום כזה רק מחזק את חשיבות המהלך".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן