נתניהו: "כחול לבן בניסיון כושל לקושש קולות למפלגה שלא מצליחה בסקרים"

ראש הממשלה וג׳ארד קושנר נשאו הצהרה בפתח פגישתם במעון ראש הממשלה בירושלים. נתניהו החל בהצהרה בעברית על המשבר הפוליטי: "הגענו לסיכומים עם כחול לבן , אני חושב שהם היו מבטיחים, סיכומים טובים, היו מאפשרים להימנע מהבחירות האלה"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 21/12/20 18:45 ו בטבת התשפא

נתניהו: "כחול לבן בניסיון כושל לקושש קולות למפלגה שלא מצליחה בסקרים"
נתניהו בהצרה "גוררים אותנו לבחירות", צילום: צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו והיועץ הבכיר לנשיא ארה"ב ג׳ארד קושנר בהצהרה משותפת בפתח פגישתם במעון ראש הממשלה בירושלים.נתניהו התייחס למשבר הפוליטי בין הליכוד וכחול לבן ועל האפשרות הקרבה של יציאה לבחירות. בשל המצב נתניהו החל את הצהרתו בעברית: "אנחנו עבדנו קשה מאוד למנוע בחירות מיותרות. הגענו לסיכומים עם כחול לבן. הם היו מבטיחים, סיכומים טובים, והיו מאפשרים לנו להימנע מהבחירות האלה".

https://www.youtube.com/watch?v=4jqCmRrqiuE&feature=youtu.be

נתניהו החל לתקוף את גנץ: "לצערי בגלל לחץ פנימי בתוך מפלגתו בני גנץ החליט לחזור בו והדבר הזה גורר את המדינה לבחירות מיותרות בעיצומו של משבר הקורונה". נתניהו לא הסתיר את הנקודה הכואבת לו באולטימטום של כחול לבן: "ההתעקשות היא לאפשר לניסנקורן לעשות הפיכה פקידותית-שיפוטית שעומדת בניגוד להסכמים הקואליציוניים ושאנחנו לא יכולים לאפשר, לא יכולים לאפשר לשמאל לרמוס את הדמוקרטיה שלנו ברגל גסה".

נתניהו חזר על המסרים של הליכוד: "זה מצער אותי כי במקום לאפשר לממשלה לעבוד למען האזרחים, ההתעקשות היא להמשיך ״ממשלה בתוך ממשלה״, בניסיון כושל לקושש קולות למפלגה שלא בדיוק מצליחה בסקרים". נתניהו הצהיר כי אם יאלץ לצאת לבחירות הוא אינו חושש: "אנחנו לא רוצים בחירות ולכן היינו מוכנים להצביע בכנסת נגד בחירות ולהמשיך יחד. אבל אם בחירות יכפו עלינו אנחנו ננצח כי כולם רואים את ההישגים שלנו". לסיום נאומו בעברית חתם: "היה עדיף שלא נגיע לרגע הזה, אבל אנחנו מתקדמים ואני בטוח שבסוף לא רק אנחנו ננצח אלא מדינת ישראל תנצח".