בנט בציטוט של יצחק רבין: "העם לא משרת אותנו, אנחנו משרתים את העם"

לאחר שהודיעו כי לא יתמכו בדחיית נוספת לתקציב, בנט תוקף את הממשלה גם על בימת הכנסת. "מר נתניהו, אסור שהממשלה האטומה הזו תמשיך אפילו דקה אחת. צריך להחליף אתכם לא להאריך אתכם. לא ניכנס בשום תרגיל פוליטי לממשלה האגואיסטית שלך"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 21/12/20 17:35 ו בטבת התשפא

בנט בציטוט של יצחק רבין: "העם לא משרת אותנו, אנחנו משרתים את העם"
נפתלי בנט, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ימינה ממשיכה לחזק את המסר כי לא תתמוך בדחיית התקציב פעם נוספת, וכי לא תנסה להצטרף לממשלה בשום דרך. לאחר ישיבת הסיעה, על היו"ר ח"כ נפתלי בנט לנאום במליאת הכנסת נגד תפקוד הממשלה. בנט החל את נאומו בציטוט מפתיע דווקא בשמו של ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין. "על הדוכן הזה לפני 28 שנים עמד ראש הממשלה יצחק רבין ואמר: אני מבקש שכולנו, כל יושבי הבית הזה, יזכרו:העם לא משרת אותנו, אנחנו משרתים את העם" הכריז בנט.

בנט המשיך לתקוף את הממשלה: "מעולם בתולדות המדינה - לא הייתה ממשלה כ"כ אגואיסטית, כ"כ כושלת, כ"כ מסוכסכת שכ"כ לא אכפת לה מהעם. בנט ממשיך בתיאור של האזרח הקטן בישראל החי בבידוד ונטול הפרנסה המצפה לסיוע מצד הממשלה. "האזרח מסתכל על נתניהו והוא אומר לו: 'איך עקצתי את גנץ אה? הוא חי בסרט'. מסתכל על גנץ: 'עקצתי אותו עוד יותר. אמרתי לו שהוא חי בסרט'. 

בנט המשיך עם המנטרה הקבועה שלו: "אני אומר לנתניהו וגנץ: פרנסה, בריאות, כבוד עצמי. זה מה שחשוב. וברגע הכי קשה הזה הוא שומע איך אחד עוקץ את השני שהוא חי בסרט". עוד הוסיף: "באמצע מלחמת הקורונה לממשלה פשוט לא אכפת. היא לא רואה אותנו ממטר. עוסקים בקומבינה להחייאת הממשלה. שיהיה אקזיט. כדי שתהיה תמונת יציאה טובה לנתניהו. אתם נורמליים?!". על האפשרות של דחייה נוספת לאישור התקציב אמר: "הממשלה הזו, לא מגיע לה הארכה של שבועיים, ולא של יומיים. לא צריך להאריך את הממשלה הזו. צריך להחליף אותה. סיעת ימינה תצביע פה אחד נגד ההחייאה המלאכותית הזו".

בנט גם הבהיר כי לא יצטרף לממשלה הנוכחית בשום דרך: "באותה הזדמנות, אני גם אומר: כל הזמן ממשיכות לזרום אליי הצעות: בוא תבוא, תצטרף לממשלה, קחו איזה שרים שאתם רוצים. לא נצטרף כי צריך להחליף אתכם". לסיכום אמר: "העם איבד אמון, לא רק בממשלה, אלא גם במוסדות המדינה.
כי אתם, ואתה ראש הממשלה, אמור לייצג את הממלכתיות, את מוסדות המדינה. אתם לא מדברים דברי אמת. אנחנו יכולים הרבה יותר טוב. הממשלה הזאת, אני מפציר, גם בחברי הקואליציה וגם באופוזיציה - אל תחיו אפילו דקה אחת את הממשלה הנוראה הזאת.  אנחנו צריכים דרך חדשה.״