אלקין תוקף: שרים משתמשים במעמדם כדי לעקוף את התור לחיסונים

השר להשכלה גבוהה לא אהב את התמונות של שרים בממשלה מתחסנים, ושלח עקיצה מרומזת: "עקיפת תור לחיסונים תחת המטריה של קמפיין יח"צ לחיסונים רק פוגעת באמון הציבור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/12/20 09:49 ה בטבת התשפא

אלקין תוקף: שרים משתמשים במעמדם כדי לעקוף את התור לחיסונים
השר זאב אלקין, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

אלקין נגד כ"ץ. השר להשכלה גבוהה ומשאבי מים, זאב אלקין, פרסם הבוקר (א') הודעה, בה שלח עקיצה מרומזת אך ברורה לעמיתו למפלגה שר האוצר ישראל כ"ץ, שקיבל הבוקר את החיסון לקורונה, לצד בכירי מערכת הבריאות ובכירים נוספים, בהם הרב הראשי לשעבר הרב ישראל לאו, וכן גם שר המדע, יזהר שי.

מבצע החיסונים: הצוותים הרפואיים החלו להתחסן

"מרגיש הבוקר לא בנוח עם תמונות יח"צ והודעות לתקשורת של חלק מעמיתיי ונבחרים אחרים המתחסנים היום", כתב אלקין. לדבריו, "היה נכון שראש הממשלה, נשיא המדינה ושר הבריאות יתחסנו ראשונים כדי לייצר אמון הציבור בחיסון, והם גם כולם בגיל מעל 60. אבל עקיפת תור לחיסונים תחת המטריה של קמפיין יח"צ לחיסונים רק פוגעת באמון הציבור".

אלקין הוסיף כי "אפשר גם לקבל החלטה מסודרת לחסן בגל הראשון את הממשלה, הכנסת, מטכ"ל, ראשי רשויות כדי להבטיח את תפקודם השוטף ולמנוע בידודים. יש בזה הגיון מסוים. אבל עד שאין החלטה מסודרת ושקופה כזאת, הייתי ממליץ לכולנו להמתין בתור ולהתחסן בהתאם לגיל ומצב בריאותי יחד עם כלל הציבור לפני החלטת הקופה".

כזכור, אחרי החיסון המתוקשר שקיבלו אמש ראש המשלה נתניהו, שר הבריאות אדלשטיין ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, הבוקר קיבלו את החיסון ראשי מערכת הבריאות, ובראשם ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס, וממונה המאבק בקורונה מטעם הממשלה פרופ' נחמן אש. במקביל, החלו בתי החולים בישראל לחסן את הצוותים הרפואיים.

גם שר האוצר ישראל כ"ץ חוסן הבוקר, כמו גם הרב הראשי לשעבר, הרב ישראל לאו. גם מנהל איכילוב וממונה הקורונה לשעבר, פרופ' רוני גמזו, קיבל את החיסון. ד"ר שרון אלרעי-פרייס אמרה לאחר קבלת החיסון כי "זה יום שנותן תקווה חדשה לאזרחים במדינת ישראל - תקווה אמיתית לחזרה בטוחה לחיי שגרה. החיסון יעיל, בטוח והתחושה אחרי מצוינת. גם אני נתתי כתף ואני קוראת לכולם להצטרף לבכירי המערכת שכבר מתחסנים".