הממשלה מתפרקת: ההצעה המפתה של הליכוד לימינה

נתניהו שחושש שתקום ממשלה אלטרנטיבית מציע הציע לבנט את תפקיד שר הביטחון ועוד שני משרדים בכירים, אך בימינה סרבו להצעה. במקביל התקבלו מסרים סותרים לעסקה בין כחול לבן לליכוד באשר להמשך הממשלה

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 17/12/20 21:32 ב בטבת התשפא

הממשלה מתפרקת: ההצעה המפתה של הליכוד לימינה
נתניהו ובנט, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

הליכוד והעומד בראשה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, מרגישים כי אובדן השלטון שלהם קרוב מתמיד. במהלך היום התקבלו דיווחים על ניסיונות של הליכוד למצוא דרך להישאר בשלטון בשני מישורים: האחד עסקה חדשה מול כחול לבן והשנייה מול ימינה. מוקדם יותר בחדשות 13 דווח כי בני גנץ הגיעה להסכמה מול הליכוד הכוללת הארכת הרוטציה לארבע שנים וחצי בנוסף להשארת אבי ניסנקורן במשרד המשפטים. אלא בליכוד מיהרו להכחיש עם הודעה קצרה "פייק ניוז".

במקביל התקבל דיווח כי נתניהו חושש שגנץ יצליח להשיג עריקים ויקים ממשלה אלטרנטיבית מבלי לצאת לבחירות. לשם כך פנה נתניהו אל בנט עם הצעות מרחיקות לכת, על מנת שיצטרף אליו בממשלה אלטרנטיבית בלי כחול לבן. ההצעה הנדיבה של נתניהו כוללת: תיק הביטחון לבנט, עוד שני תיקים בכירים כשאחד מהם הוא תחבורה, הבטחה לקיום הממשלה ל-4 שנים. אלא שעל כל ההצעות הללו בימינה היו מוטרדים מהחברות האחרונה בין נתניהו למנסור עבאס.

בימינה מיהרו להגיב כי הם דחו את ההצעה על הסף: "במקום לדאוג למובטלים ולפרנסה, נתניהו מחפש ממשלת קומבינה עם מנסור עבאס".  עוד תקפו מהמפלגה: "נתניהו עסוק בפוליטיקה במקום בטיפול בבעיות של  ישראל פנימה לכן צריך בחירות בזק, ואנחנו נביא הנהגה חדשה לישראל". אמנם נראה כי ההצעה לימינה הייתה בעיקר סימן איתות לכחול לבן וניסיון לגרום להם להתקפל מהקמת ממשלה אלטרנטיבית.