אדלשטיין נגד ישראל ביתנו: "הפצת פייק ניוז וקריאות לא להתחסן"

שר הבריאות הגיב לדברי הביקורת של חברי סיעת ישראל ביתנו על החיסון, בעקבות כך דרש השר מיו"ר הסיעה: "זו עמדה מגובשת של הסיעה? אם לא, אבקש להצטרף לקריאה לאזרחי ישראל להתחסן". ליברנן בתגובה: "אני מתכוון להתחסן אך לא מתכוון להטיף מוסר בנושא"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 17/12/20 16:23 ב בטבת התשפא

אדלשטיין נגד ישראל ביתנו: "הפצת פייק ניוז וקריאות לא להתחסן"
דורש הסברים. אדלשטיין וליברמן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, פנה היום (ה') אל יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, על מנת לקבל הבהרה של עמדת המפלגה על החיסון נגד הקורונה. הדרישה של אדלשטיין הגיעה לאחר שורה של התבטאויות של הסיעה נגד החיסון והדרישה להתחסן. ח"כ אלי אבידר התראיין ברשת 103FM, שם הצהיר כי אין בכוונתו להתחסן: "יש לי הרבה מה להגיד על הקמפיין הזה שמתחילים להלחיץ את המדינה ורוצים לחסן את כל מי שזז, בשעה שלא צריך ויש לחסן רק אנשים בקבוצת סיכון, אני לא באוכלוסיית סיכון, אני לא חושש, אני מרגיש בריא, אני שומר על בריאותי, אז למה אני צריך להתחסן?".

אליו הצטרפה גם חברת הכנסת יוליה מלינובסקי שאמרה בראיון לתחנה: "אני מרגישה שמשתמשים בחיסונים לצרכים פוליטיים. לא מעניין אותי מה קורה בעולם, אני רוצה לשמוע מומחים". בעקבות כך פרסם אדלשטיין ברשתות החברתיות הצהרה אל יו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן: "בימים האחרונים היו מקרים של הפצת פייק ניוז וקריאות לא להתחסן מצד ח"כים של ישראל ביתנו. הייתי רוצה להבין מיו"ר מפלגתם, אביגדור ליברמן, אם זו עמדה מגובשת של הסיעה והמפלגה".

לאחר מכן הוסיף: " אם לא, אבקש להצטרף לקריאה לאזרחי ישראל להתחסן כדי לנצח יחד את המגפה". על דיברי הביקורת של מלינובסקי כתב: "החיסונים מאושרים על ידי ה FDA ורוב מומחי העולם" והפנה להסברים באתר המשרד.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן כתב בתגובה בחשבון הטוויטר שלו: "‏בעניין החיסונים אין משמעת מפלגתית או סיעתית. כל אדם בהתאם לגילו, מצב בריאותו והתייעצות עם רופאיו ישקול היטב כיצד לפעול.כמו שכבר אמרתי בריאיון מצולם לפני שבועיים, אני מתכוון להתחסן אך לא מתכוון להטיף מוסר בנושא לאף אחד".

גם ח''כ עודד פורר, אף הוא ממפלגת ישראל ביתנו,  מיהר להבהיר בחשבון הטוויטר שלו כי בכוונתו לקחת את החיסון נגד הקורונה: "בכוונתי להתחסן בהתאם למדיניות משרד הבריאות וסדרי העדיפויות שייקבעו לפי קבוצות הסיכון".