לפיד תוקף: "במקום לרדת מהבמה בבושת פנים, נתניהו עושה מסיבה של פייק ניוז"

יו"ר האופוזיציה, תקף ראש הממשלה במליאת הכנסת על התנהלותו מאז פרצה הקורונה ועד לקבלת החיסונים. "החיסונים הם לא הישג פוליטי. כל מי שיכול לשלם, יקבל חיסונים. נתניהו פישל בקורונה מההתחלה עד הסוף, אז הוא המציא לעצמו קמפיין חיסונים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/12/20 16:53 א בטבת התשפא

לפיד תוקף: "במקום לרדת מהבמה בבושת פנים, נתניהו עושה מסיבה של פייק ניוז"
צילום: Flash90

יו"ר האופוזיציה ויו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, תקף היום (ד') במליאת הכנסת את ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפיד תקף את התנהלותו של נתניהו מאז פרץ נגיף הקורונה בישראל ועד לקבלת החיסונים. "יש מדינות שנקבל חיסונים לפניהן, מסיבה אחת: שילמנו יותר. כל הטלפונים של נתניהו באמצע הלילה זו הצגה. זה בכסף. מי שמוכן לשלם יותר, יקבל חיסונים מהר יותר. אז שילמנו יותר. טוב עשינו".

לפיד המשיך: "נתניהו פישל בקורונה מההתחלה עד הסוף, אז הוא המציא לעצמו קמפיין חיסונים. במקום הקרב נגד המגיפה, הוא מנהל קרב על התודעה. להגיד את האמת לאזרחים זה ערך. האמת היא ערך".

יו"ר יש עתיד טען כי הממשלה הזו איבדה את אמון הציבור מפני שהיא כל הזמן משקרת. "נתניהו אמר השבוע בישיבת הממשלה, 'בישראל נתוני תחלואה מהנמוכים בעולם'. באמת? בואו נדבר נתונים: את ישראל אי אפשר להשוות לאירופה, שיש לה גבולות פתוחים. את ישראל צריך להשוות למדינות אי. מדינות שאפשר לסגור דרך שדה התעופה. מדינות כמו ניו זילנד, סינגפור, קפריסין וטיוואן. בניו זילנד יש 25 מתים. בסינגפור 29 מתים. קפריסין, פה לידנו, 84 מתים. טיוואן 7 מתים. בישראל 3014 מתים. פי מאה מסינגפור. ככה נתניהו ניהל את זה. עד כדי כך רע".

על המשבר הכלכלי שהגיע בעקבות הקורונה, אמר לפיד: "בכלכלה הוא פישל אפילו יותר. בכל המדינות שהזכרתי נסגרו פחות עסקים, האבטלה יותר נמוכה, הגירעון יותר נמוך. מעמד הביניים הישראלי הופך להיות העניים החדשים. נקברים תחת הניהול הכושל של הממשלה הזו".

יו"ר יש עתיד סיים את דבריו וקרא להחליף את נתניהו. "כדי שנשכח כמה רע הוא ניהל את זה, נתניהו החליט ללכת לבחירות עם קמפיין שיקרי של "החיסונים זה בזכותי." הם לא בזכותך. הם בזכות מדענים ורופאים שחיים באמריקה ובגרמניה. במקום לרדת מהבמה בבושת פנים, נתניהו עושה מסיבה של פייק ניוז. הגיע הזמן להחליף אותו".