פיזור הכנסת "הוקדם" ביממה

הייעוץ המשפטי לכנסת פרסם חוות דעת לפיה פיזור הכנסת בשל אי העברת התקציב יחול כבר בלילה שבין שלישי לרביעי, ולא יממה מאוחר יותר. הדבר פוגע בניסיונות למנוע את פיזור הכנסת באמצעות מרתון חקיקה, בהנחה שיתרחש כזה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 16/12/20 14:41 א בטבת התשפא

פיזור הכנסת "הוקדם" ביממה
מליאת הכנסת, צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

הכנסת תתפזר בלילה שבין יום שלישי ליום רביעי בשבוע הבא, ולא בלילה שבין רביעי לחמישי כפי שסברו בתחילה. דובר הכנסת פרסם אחר הצהריים (ד') חוות דעת של הייעוץ המשפטי של הכנסת, לפיה פיזור הכנסת יחול כבר בלילה שבין שלישי לרביעי.

סקר מנדטים: המגמה נשמרת - סער מתחזק וימינה צוללת

"בדיוני ועדת הכספים, הוועדה ביקשה להאריך את המועד ב-120 ימים והספירה הביאה ליום 23/12/2020", נאמר בהודעה. "עם זאת, בנוסח הסעיף הוגדר יום 23/12/2020 כיום הקובע לענין מועד ההתפזרות.
למען הסר ספק נכון יותר לפרש את הביטוי לענין מועד ההתפזרות בתחילתו של יום 23/12/2020 ולפיכך המועד הוא בחצות הלילה שבין שלישי לרביעי".

משמעות ההודעה היא לעניין ניסיונות הפשרה. באם יגיעו הליכוד וכחול לבן להסכמות לגבי המשך כהונת הממשלה, דבר שנראה מאוד רחוק כרגע, יהיו להם ימים ספורים בלבד לנהל מרתון חקיקה, כדי לדחות עוד את מועד העברת התקציב, או לחילופין להעביר תקציב. במקרה כזה, כל יום יעזור, ומשמעות ההחלטה של הייעוץ המשפטי היא שיחסר יום למרתון החקיקה.

כאמור, האפשרות להשגת פשרה כזו נראית כרגע לא קיימת, ועל אף שהחוק לפיזור הכנסת, שאמור היה לעלות ביום שני האחרון לא עלה, רוב הסיכויים כרגע הם שהכנסת תתפזר באופן אוטומטי בלילה שבין שלישי לרביעי, ובמשתמע, הבחירות לכנסת ה-24 יתקיימו בתאריך ה-23.3.2021, ארבעה ימים לפני ליל הסדר.