הליכוד: "סער שותף של השמאל" | סער: "נתניהו מאבד את זה"

לאחר שחוק השוויון של חברי כחול לבן עבר בקריאה טרומית במליאת הכנסת, בליכוד תקפו את סער שאיחר להצביע. "רק אתמול סער נטש את הליכוד והיום הוא כבר שותף מלא-מלא של השמאל". סער השיב: "נתניהו האחרון שיכול ללמד אותי מה זה להיות ימני"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/12/20 19:14 כג בכסלו התשפא

הליכוד: "סער שותף של השמאל" | סער: "נתניהו מאבד את זה"
נתניהו וסער בזמנים אחרים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מליאת הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה טרומית את הצעת חוק השוויון, ברוב דחוק של 56 חברי כנסת מול 54. חברי הכנסת גדעון סער ומיכל שיר, איחרו להצבעה וביקשו להוסיף את קולם, אך היו"ר, ח"כ יריב לוין, הודיע כי ההצבעה הסתיימה.

בנט נגד סער: "לא מקימים מפלגות בשביל רק לא ביבי"

האיחור של סער להצבעה במליאה הניצחון הקטן של כחול לבן, גררו את הליכוד למתקפה חריפה כנגדו של הפורש מהליכוד: "ליברמן וגדעון סער העבירו היום את ״החוק לביטול חוק יסוד הלאום״ שמשמעותו ביטול חוק השבות והצפת ישראל במהגרים לא-יהודים שבסופו של דבר יהפכו את העם היהודי למיעוט בארצו. רק אתמול סער נטש את הליכוד והיום הוא כבר שותף מלא-מלא של השמאל".

סער, שהגיש היום את התפטרותו ליו"ר הכנסת, תקף בחזרה: "נתניהו בלחץ ומאבד את זה. בניגוד לנתניהו שנמנע מלהגיע למליאה להצבעה על חוק משאל העם להגנה על ישובי יו״ש - אני, לאחר שהתפטרתי מהכנסת, נשארתי במיוחד כדי להצביע גם בעד חוק משאל עם וגם נגד חוקי סיעות השמאל שעיוותו את הזכות לשוויון. נתניהו הוא האחרון שיכול ללמד אותי מה זה להיות ימני".

מוקדם יותר היום קיבל סער חיזוק משמעותי למפלגתו החדשה. מפלגת דרך ארץ של ח"כ צבי האוזר והשר יועז הנדל מצטרפת למפלגתו החדשה של הח"כ לשעבר, גדעון סער. שני חברי דרך ארץ, ערכו היום מסיבת עיתונאים בה הצהירו, בזה אחר זה, כי גדעון סער הוא האיש המתאים ביותר להוביל את מדינת ישראל. "'דרך ארץ' מודיעה היום על הצטרפותה לתנועה של גדעון סער, ועל תמיכתה במועמדותו לראשות הממשלה בבחירות הקרובות".