מפלגת הרמטכ"לים של בוגי ואייזנקוט? "לא סוכם"

לאחר שהצהיר בסוף השבוע כי הוא יהיה מספר 1 במפלגה, יעלון סופג מהלומה ממי שהכתיר למספר 2 שלו, איזנקוט: "שום דבר עדיין לא סוכם. ההחלטה אם להצטרף לחיים הפוליטיים ועם מי - תהיה רק כאשר ייקבע מועד הבחירות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/12/20 09:03 כ בכסלו התשפא

מפלגת הרמטכ"לים של בוגי ואייזנקוט? "לא סוכם"
צילום: פלאש 90

לפני כניסת השבת הודיע הרמטכ"ל לשעבר, ח"כ משה בוגי יעלון כי בבחירות הקרובות הוא צפוי לרוץ בראשות רשימה חדשה שיקים. יעלון התראיין בחדשות 12 וחגג את הצטרפותו של מי שרבים תוהים מה יעשה בבחירות הקרובות ולאיזו מפלגה יצטרף, אם בכלל, הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט

כשנשאל יעלון, אם ילך יחד עם איזנקוט, במקרה שהבחירות יוקדמו, השיב באופן חיובי. מי מספר 1 ומי מספר 2? "על זה אין דיון", השיב בוגי, "כי גדי איזנקוט הבין את הלקח של בני גנץ. אם הוא ייכנס, אז ברור שהוא נכנס אליי למפלגתי ואני מוביל".

מפלגה של איזנקוט ויעלון תיקח קולות מהימין?

הבוקר (א') שב והתייחס בוגי לריצה משותפת עם איזנקוט, וטען בראיון ב-'103FM': "איזנקוט ואני מתואמים ורואים את הדברים עין בעין. גם אני עוד לא קיבלתי החלטה... אני בחודשים האחרונים עם לפיד ואנחנו לא מצליחים לגרום לגוש של 'אנטי נתניהו' לגבור".

אך נראה כי החגיגות והקביעות של יעלון היו מוקדמות מדי. "יש אליי פניות ממפלגות רבות ואני נפגש ומשוחח עם כולם", אמר איזנקוט בשיחות עם המקורבים אליו. "שום דבר עדיין לא סוכם. ההחלטה אם להצטרף לחיים הפוליטיים ועם מי - תהיה רק כאשר ייקבע מועד הבחירות". כך פורסם הבוקר ב-ynet. 

מה שמנחה את איזנקוט, זה האם הוא יוכל לשנות משהו בישראל. "השיקול המרכזי ביסוד ההחלטה הוא האם אוכל לשנות ולהשפיע ולהביא שינוי משמעותי. זה בכלל לא שאלה של תפקידים ומקומות". גורמים המקורבים לאיזנקוט העריכו כי הסיכוי שיצטרף למערכת הבחירות הקרובה הוא 49%-51%, "כאשר כל יום שני המספרים האלה מתהפכים", כלשונם.