מתן כהנא: אם לפיד ומרצ יפסיקו לשסות נוכל להקים ממשלה

הבחירות מתקרבות ובימינה שואפים להקים ממשלה בראשות נפתלי בנט. ח"כ כהנא אומר כי אין להם בעיה לשבת עם כל מפלגה ציונית שתשים את הוויכוחים בצד. ריבונות? תאלץ להמתין "בטח תחת ממשל ביידן"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/12/20 08:36 יז בכסלו התשפא

מתן כהנא: אם לפיד ומרצ יפסיקו לשסות נוכל להקים ממשלה
ח"כ מתן כהנא, צילום: פלאש 90. יוסי זליגר

הבחירות כבר כאן. מספר המנדטים הגבוה להם זוכה רשימת ימינה מדי סקר, מביאים עמם את התהיה האם המספרים יחלו לרדת בקרוב. אמש (ד') התראיין ח"כ מתן כהנא ב'כאן ב', ונשאל עם מי תקים ימינה ממשלה. "כל מפלגה ציונית שתבין את גודל השעה ותהיה מוכנה לשים את הוויכוחים האמתיים שיש בינו בצד, כדי להתמודד בסיטואציה שיש. ויש ויכוחים ואף אחד לא מסתיר אותם ויש לנו חילוקי דעות במגוון נושאים, אבל הם יכולים לחכות".  

כהנא נשאל האם ישנה אפשרות לשיתוף פעולה עם מפלגות יש עתיד ומרצ. "אם יאיר לפיד ומרצ ישנו את הרטוריקה שלהם ויסכימו לקבל את זה שעכשיו אפשר לשים רגע את המלחמות בצד. להפסיק לשסות את הציבורים זה בזה, להפסיק לדבר על החרדים כמו שהם מדברים, להפסיק לדבר על המתיישבים כמו שהם מדברים, להפסיק לאיים בפינויים - כן".

הח"כ מימינה חזר והבהיר: "כל מפלגה ציונית שתבין את גודל השעה ותהיה מוכנה להיכנס תחת האלונקה הזו ולשים את רגע הוויכוחים בצד - תהיה שותפה רלוונטית. נטפל במצב הבריאותי שנקלענו אליו, נטפל במצב הכלכלי במצב הכלילי שהממשלה גוררת אותנו אליו בהחלטות קטנוניות".

ומה עם הריבונות? כהנא גמגם מעט. "אנחנו מבינים שבשנים הקרובות, בטח תחת ממשל ביידן, השאיפה שלנו שהיא לא מוסתרת ותמיד נשאף אליה, להחיל ריבונות בשטחי יהודה ושומרון. אלה דברים שאנחנו רוצים והם חשובים לנו. כולם יודעים שאנחנו המפלגה הכי ימנית בכנסת ישראל, ועדיין בעת הזו לא נוכח לצאת למלחמה כשאתה כל הזמן עסוק בלריב אחד עם השני".


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן