בימינה מגיבים לנתניהו: "שוב הליכוד עוסק בפוליטיקה, הפצת שנאה בעם ואינטרסים אישיים"

המערכת הפוליטית מגיבה לנאומו של ראש הממשלה, בה טען כי "גנץ נגרר אחרי לפיד ובנט", דבר שהוביל אותו לתמוך בהצעה החוק לפיזור הכנסת. יו"ר כחול לבן הגיב אף הוא ואמר: "נגמר מסע ההסתרות והשקרים- הגיע מבחן המעשים"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 02/12/20 20:34 טז בכסלו התשפא

בימינה מגיבים לנתניהו: "שוב הליכוד עוסק בפוליטיקה, הפצת שנאה בעם ואינטרסים אישיים"
נתניהו ובנט, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ראש הממשלה בנימין נתניהו, תקף בהצהרתו הערב (ד') את התנהלות כחול לבן ותמיכתה בהצעת החוק לפיזור הכנסת שאושרה היום במליאה, ואמר: "הבטחתי ממשלת אחדות לא ממשלה בתוך ממשלה", והוסיף כי "גנץ נגרר אחרי לפיד ובנט". 

בימינה מיהרו להגיב ואמרו כי "שוב הליכוד עוסק בפוליטיקה, הפצת שנאה בעם ובאינטרסים אישיים על חשבון אזרחי ישראל. רק ימינה בראשות נפתלי בנט תשתלט על הקורונה, תשקם את הכלכלה ותאחד את העם".

יו״ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ הגיב לדברי נתניהו ואמר: "נתניהו, תמה עת התרגילים. נגמר מסע ההסתרות והשקרים- הגיע מבחן המעשים. דווקא בגלל האתגרים הגדולים שלפתחנו, הפיגוע הכלכלי שאתה עושה באזרחי ישראל בזמן שמגיפה כלכלית, רפואית וחברתית משתוללת, מראה שאיבדת את זה".

"כולנו יודעים את האמת", אמר גנץ, "גם אתה, אם לא היה משפט - היה תקציב. אם לא היה משפט הייתה ממשלה מתפקדת. אם לא היה משפט- הייתה אחדות. האחריות עליך ורק עליך". 

יושב ראש האופוזיציה, חבר הכנסת יאיר לפיד הגיב אף הוא לדבריו של נתניהו ואמר: "ישראל צריכה לצאת לדרך חדשה, ממשלה רזה, ישרה שתזכה לאמון הציבור, תטפל בקורונה ותטפל בכלכלה. בנימין נתניהו שבר היום אפילו את שיאי הציניות של עצמו. האיש כל היום מתעסק בהסתה ושנאה, ואז הגיע בערב לטלוויזייה ודיבר נגד הסתה ושנאה. כל היום מתעסק בפוליטיקה מהסוג הכי קטן וגרוע, ואז הולך בערב לטלוויזיה ואומר תפסיקו להתעסק בפוליטיקה. הפר כל הסכם שחתם עליו אי פעם, ואז הלך בערב לטלוויזיה ואמר למה שותפיי מפרים הסכמים. נכשל כישלון טוטאלי בטיפול בקורונה ובכלכלה, ואז הלך ושיקר שהוא הצלחה כבירה כשכולנו יודעים שהנתונים הם הפוכים. בגלל זה הוא צריך ללכת הביתה. ישראל צריכה לצאת לדרך חדשה, ממשלה רזה, ישרה שתזכה לאמון הציבור, תטפל בקורונה ותטפל בכלכלה" .