רע"מ תימנע בהצבעה על חוק פיזור הכנסת

סיעת רע"מ החליטה ללכת נגד החלטת הרשימה המשותפת, והודיעה כי תימנע בהצבעה על חוק פיזור הכנסת, לו עדיין צפוי רוב. האם זוהי ההחלטה שתסיים את דרכה של הרשימה המשותפת?

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 02/12/20 13:51 טז בכסלו התשפא

רע"מ תימנע בהצבעה על חוק פיזור הכנסת
יו"ר רע"ם, מנסור עבאס (מימין), צילום: הדס פרוש, פלאש 90

סיעת רע"מ הודיעה כי תימנע בהצבעה על חוק פיזור הכנסת, ולא תתמוך בו. מדובר בהחלטה דרמטית, כיוון שהרשימה המשותפת, שרע"מ חלק ממנה, הודיעה אמש כי תתמוך בהצעת החוק, וראשיה הודיעו לח"כ מנסור עבאס, יו"ר רע"מ, כי אם תצביע סיעתו באופן שונה מדובר במהלך בעל השלכות דרמטיות.

סוער ברשימה המשותפת: רע"מ תצביע עם הליכוד?

כזכור, באחרונה התחממו מאוד היחסים בין מנסור עבאס ורע"מ לבין הליכוד ונתניהו. בליכוד מכחישים את הדברים, אך בפועל ראש הממשלה נתניהו הגיע לוועדה בראשות עבאס, לדיון על האלימות במגזר הערבי, כשעבאס התבטא שוב ושוב בראיונות על הצורך בפרגמטיות של הפוליטיקאים המייצגים את החברה הערבית כדי להביא הישגים למגזר.

מוקדם יותר היום אמר עבאס בראיון לגלי צה"ל כי רע"מ טרם החליטה איך להצביע על פיזור הכנסת. לדברי עבאס, "יש לנו עמדה עקרונית שאנחנו לא בכיס של אף אחד, לא בימין ולא בשמאל. מי שבא לקראתנו נבוא לקראתו. טרם קיבלנו החלטה איך להצביע, נחליט בשעות הקרובות. הימנעות זו ברירת מחדל, אלא אם יש אופציה אחרת, בהתאם למתרחש. אנחנו רוצים לקדם את התכנית הממשלתית למיגור הפשיעה באלימות. אנחנו ממתינים לשמוע שיש מסגרת תקציב לזה". 


(מנסור עבאס לראיון ב-ynet)

אם תקבל מסר מנתניהו שהכסף קיים תצביע נגד פיזור הכנסת?
"מי שבא לקראתנו נבוא לקראתו". 

יש צד נוסף שמנסה לבוא לקראתכם?
"אנחנו במרחק שווה משני הצדדים. כולם מדברים עם כולם". 

עם טיבי ועודה אתה מדבר?
"כמובן, אתמול הייתה לנו ישיבה טובה ורגועה. הסברתי להם שאנחנו צריכים להיות שחקן פוליטי פעיל כדי שנוכל להפיק משהו לטובת החברה שלנו". 

לחץ כבד במשותפת על עבאס להצביע בעד

מנגד תקפו ברשימה המשותפת כל אפשרות של שיתוף פעולה עם נתניהו. יו"ר הסיעה, ח"כ איימן עודה, אמר כי  "כל יום שהממשלה הכושלת הזו ממשיכה בתפקידה הוא אסון לאזרחים. ההצבעה בעד פיזור הכנסת היא חובה מוסרית כי את נתניהו המסית והמושחת צריך להפיל ולא להנשים".

ח"כ אחמד טיבי כתב מוקדם יותר בפייסבוק כי "לא ארשה לכך שבדפי ההיסטוריה שבקולו של אחמד טיבי או מי מחברי תע"ל או חברי הכנסת מהרשימה המשותפת נמנעה הפלת נתניהו ומדיניות ממשלתו ההרסנית, הגזענית והכושלת בטיפולה במגיפת הקורונה הכלכלית ואשר העמיקה את הפערים, חוק הלאום, הריסת בתים, הרחבת ההתנחלויות והסתה מתמשכת נגד הציבור הערבי".