דיווח: יהורם גאון יתמודד לנשיאות המדינה

הזמר זוכה פרס ישראל נערך לקראת התמודדות על נשיאות המדינה, בבחירות שצפויות להתקיים בכנסת בחודש יוני. גאון אישר את הפרטים אך ציין שההחלטה להתמודד טרם נפלה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 02/12/20 08:14 טז בכסלו התשפא

דיווח: יהורם גאון יתמודד לנשיאות המדינה
יהורם גאון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

האם יהורם גאון יהיה נשיא המדינה? הזמר, שחגג השנה 80, חתן פרס ישראל, ומי שנחשב לאחד מגדולי הזמר העברי בכל הזמנים, עשוי להתמודד על הנשיאות, בבחירות שיתקיימו בקיץ הקרוב, והתחיל בהיערכות לקראת התמודדות כזו. כך דווח הבוקר (ד') בתכנית 'קלמן ליברמן' בכאן חדשות.

על פי הדיווח, גאון אישר בשיחה עמו כי בסביבתו נערכים להתמודדות כזו, אך הבהיר שההחלטה הסופית להתמודד טרם התקבלה. בסביבתו אומרים כי גאון נתן את הסכמתו לקמפיין רשת שנועד לאסוף חתימות של עשרה חברי כנסת שיאפשרו את הצגת מועמדותו לתפקיד.

גאון, כאמור, יחגוג בעוד חודש את יום הולדתו ה-81. הוא חתן פרס ישראל לזמר העברי משנת 2004, ובנוסף לקריירה הענפה שלו כזמר הוא גם שחקן ומגיש רדיו וטלוויזיה. מאז 1997 הוא מגיש תכנית בשם 'גאון ברדיו' בימי שישי, בהתחלה ברשת ב' ובשנים האחרונות בגלי צה"ל, בה הוא מרבה להתבטא בנושאים שונים שעל סדר היום.

בשנות התשעים כיהן כחבר מועצת העיר ירושלים, ובשנת 2017 השיא משואה בטקס יום העצמאות בהר הרצל. הוא נחשב למזוהה עם העיר ירושלים ועם תרבותה המסורתית. הוא גרוש ואב לשלושה, ומתגורר ברמת השרון.

מי שהכריזו עד כה על התמודדות לנשיאות המדינה הם ח"כ לשעבר יהודה גליק ופרופ' שמעון שטרית. מי שמנהלים מגעים מאחורי הקלעים הם השר עמיר פרץ ויו"ר הסוכנות היהודית יצחק (ב'וזי) הרצוג. גם שמו של השר יולי אדלשטיין הוזכר כמי שעשוי להתמודד, כמו גם שמה של מרים פרץ, שטרם התייחסה לנושא.