מנסור עבאס יפרוש מהרשימה המשותפת? "משרת את ביבי"

הקרע ברשימה המשותפת מתרחב, כשחברו לסיעה של עבאס, מטנאס שחאדה, תקף אותו על רקע ראיון שהעניק לערוץ 20: "עבאס לא ראוי להנהגה. אנחנו נמשיך מכאן", והאשים אותו בפרישה מהסיעה המאוחדת

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 25/11/20 09:10 ט בכסלו התשפא

מנסור עבאס יפרוש מהרשימה המשותפת? "משרת את ביבי"
יו"ר רע"ם, מנסור עבאס (מימין), צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הקרע ברשימה המשותפת מתרחב, ואולי היא הגיעה לפירוקה הסופי, לפחות בכנסת הזו. יו"ר רע"ם, מנסור עבאס, הגיע אמש (ג') באופן חריג לאולפן ערוץ 20, המזוהה עם הימין, והעניק ראיון בו רמז לפרישה אפשרית שלו מהרשימה המשותפת. 

מנסור עבאס: "אני רוצה שלום, ונתניהו לא רוצה מלחמה, יש על מה לדבר"

עבאס אמר בראיון כי "אם המשותפת תלך בדרך שאני מציג, אז יש סיכוי שהיא תמשיך להתקיים. אם המשותפת תחזור על אותן טעויות ועמדות שלא מביאות בשורה לחברה הערבית היא מאבדת את ההצדקה לקיומה".

לאחר קיום הראיון הותקף עבאס בידי חבריו לסיעה. יו"ר בל"ד, מטנאס שחאדה, כתב בטוויטר כי "לא פלא שח״כ מנסור עבאס בוחר בשופר של נתניהו והימין הקיצוני (ערוץ 20) בכדי להודיע על פרישתו מהרשימה המשותפת. דרך אותנטית לשרת את ביבי. ח״כ עבאס לא ראוי להנהגה. אנחנו נמשיך מכאן".

גם ח"כ היבא יזבק מבל"ד הצטרפה למתקפה וכתבה כי "הרשימה המשותפת מייצגת ציבור שלם שבחר במצע הפוליטי ובדרך הפוליטית שלה. מי שבוחר לשתף פעולה עם כוחות גזעניים ודכאניים על חשבון המצע הפוליטי הזה, הוא זה שמאבד את ההצדקה, זונח את ציבורו ועושה שימוש לרעה בכוח שנתנו לו".

יש לציין כי עבאס טרם הגיב לדברים, ולא הכחיש את האפשרות לפרישה מהרשימה המשותפת.