סדקים בקואליציה סביב התפטרותו של השר יצחק כהן

ח"כ מש"ס התפטר מתפקידו כשר במשרד האוצר, זמן קצר אחרי שהתפטר ממשרד השיכון. כל אלו מביאים לסדקים ביחסים בין ש"ס לבני גנץ: "גנץ הבטיח אמש לשר דרעי לאפשר לאיציק כהן להישאר שר. כנראה הוא חזר בו ודרש בתמורה למנות מנכ״ל משרד משפטים"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 17/11/20 15:15 א בכסלו התשפא

סדקים בקואליציה סביב התפטרותו של השר יצחק כהן
יצחק כהן, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

השר יצחק כהן מש"ס, הגיש היום (ג') את התפטרותו מהתפקיד הזמני במשרד האוצר, זאת עקב הפרה של הסכם הפריטטיות הקובע שוויוניות של מספר השרים בין הגושים בקואליציה. מדובר בחמישה ימים בלבד לאחר התפטרותו של כהן מתפקיד שר השיכון. חלק מהתנאים להתפטרות כהן מתפקיד שר השיכון, הם שליצמן יחזור לתפקיד, וגנץ יסכים לשמור על תפקידו של כהן כשר במשרד האוצר. אלא שהיום נודע, כי על אף שגנץ הבטיח כי כהן יישאר בתפקידו, הוא חזר בו ועל כן לפי ההסכם היה על כהן להתפטר גם מתפקיד השר השני שהחזיק.

השר כהן נאלץ לשלוח מכתב התפטרות לראש הממשלה, בנימין נתניהו, זאת לאחר שבני גנץ, חזר בו מהבטחתו לשר דרעי, מה שהוליד תגובה זועמת מש"ס. בשס" אמרו היום: "גנץ הבטיח אמש לשר דרעי לאפשר לאיציק כהן להישאר שר כי זה דרש את הסכמתו, בשם השוויוניות הנדרשת בין שני חלקי הממשלה. היום בבוקר, כנראה בלחץ גורמים בכחול לבן, הוא חזר בו ודרש בתמורה למנות מנכ״ל משרד משפטים. איציק כהן ימשיך לעבוד כסגן שר במשרד האוצר ולפעול כפי שעשה עד כה להוצאת ישראל מהמשבר הכלכלי".

צילום: צילום מסך

כזכור, חמישה ימים, אחרי כחודש בתפקיד שר השיכון, יצחק כהן, הודיע כי הוא יתפטר מתפקידו כשר השיכון. במכתב ההתפטרות כתב כהן כי הוא מתפטר על מנת להתמקד גם בתפקידו כשר במשרד האוצר. כעת כהן נותר ללא תפקיד שר ויישאר כסגן שר במשרד האוצר.