סמוטריץ' לח"כים החרדים: "קדמו את חוק הגיור הממלכתי ללא דיחוי"

יו"ר האיחוד הלאומי מזהיר את חברי הכנסת החרדים כי עד סוף החודש, המדינה נדרשת להגיש הודעת עדכון מטעמה בדבר העיגון החוקי של מערך הגיור בישראל. אם לא יינתן בג"ץ עלול להכיר בגיורים שאינם אורתודוכסים

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 15/11/20 11:54 כח בחשון התשפא

סמוטריץ' לח"כים החרדים: "קדמו את חוק הגיור הממלכתי ללא דיחוי"
ליצמן וסמוטריץ', צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', פנה הבוקר (א') במכתב לראשי המפלגות החרדיות בדרישה לפעול באופן בהול לקידום חוק הגיור הממלכתי. עד סוף החודש, ה-30.11.20, על המדינה להגיש הודעת עדכון מטעמה באשר לכוונותיה בדבר העיגון החוקי של מערך הגיור בישראל. ההודעה היא במסגרת דיון שיתקיים בבג"ץ על הכרה של גיורים שאינם אורתודוכסים בישראל.

"לכם ללא כל ספק אין צורך להרחיב על האסון ארוך הטווח שעלולה פסיקה כזו להמיט על עתידו ואחדותו של העם היהודי בדורות הבאים" כתב סמוטריץ'. "בכדי למנוע זאת על המדינה להודיע לבג"ץ כי בכוונתה לחוקק באופן מידי את חוק הגיור הממלכתי אשר יקבע כי בישראל יוכרו רק גיורים שיבוצעו על ידי מערך הגיור הממלכתי הפועל על פי דין תורה. להודיע ולחוקק". 


להורדת הקובץ

לפי סמוטריץ': "המשך הגמגום בעמדת המדינה יביא בסבירות כמעט מוחלטת לפסק דין חמור". לבסוף פנה באופן ישיר לראשי המפלגות: "כשותפים בכירים בקואליציה בעיתוי הזה האחריות לכך מוטלת על כתפיכם. קשה להפריז בכובדה של האחריות הזו ובהשלכות של השתמטות שלכם ממנה חלילה. אינני רואה איך תוכלו לשבת יום אחד בממשלה שבמו ידיה תפרוץ פרצה קשה כל כך בכרם ישראל. אבקשכם לפעול בעניין ללא דיחוי, לקדם את חוק הגיור הממלכתי ולוודא כי תשובה נחרצת ברוח זו תוגש לבית המשפט במועד".

גפני נגד סמוטריץ', מוקדם יותר היוםצילום: דוברות

אל קריאתו של סמוטריץ' מצטרף גם ח"כ מתן כהנא שעסק רבות בנושא: "בימים הקרובים ולאחר 15 שנות דיונים יכריע בג"ץ האם להכיר בגיורים שאינם אורתודוקסיים לצורך חוק השבות וקבלת אזרחות ישראלית. מדובר בפסיקה שעומדת לרמוס, פעם נוספת, את מעמד הגיור ההלכתי בישראל". עוד כתב: "ההחלטה שלא לגעת בתפוח האדמה הלוהט הזה עלולה לעלות לנו במחיר כואב. המצדדים בסטטוס־קוו הנוכחי טוענים כי זו הדרך לשמור על אחדות העם, אך אין לי אלא לקבוע בכאב כי השארת המצב הקיים על כנו היא פירוק העם, שכן אם תפוקת מערך הגיור תוקפא או תימשך כפי שהיא כיום, הנתונים הללו רק ילכו ויחריפו".